امام خمینی و فرد مدعی ارتباط با امام زمان (عج)

چند نفر، ادّعای عرفان داشتند و اذعان می‌کردند که با امام زمان (ع) ارتباط دارند. برخی از مسئولان مملکتی، پس از شنیدن این ادّعاها، معتقد بودند باید این قضیه روشن شود تا چنانچه ادّعای این افراد، کذب و دروغ بود، موضوع افشا شود تا کسی به انحراف و اشتباه نیفتد. سرانجام با وساطت دو تن از مسئولان نظام، این چند نفر اجازه ملاقات با حضرت امام (ره) پیدا کردند. حضرت امام (ره) در همان لحظات اوّل، به ریاکاری آنان پی بردند و با اشرافی که داشتند جهت روشن شدن موضوع، سه سؤال را مطرح کردند. ایشان فرمودند:
«اگر شما با امام زمان (ع) ارتباط دارید، پاسخ این سؤالات را از آن حضرت بگیرید و برای من بیاورید.
اوّلاً، از حضرت سؤال کنید عکسی که من در منزل دارم و مورد علاقه من نیز هست، منسوب به چه کسی می‌باشد؟
ثانیاً، از حضرت بپرسید که رابطه حادث با قدیم ـ که یک مسئله فلسفی است ـ چیست؟
ثالثاً، اینکه من چیزی را گم کرده‌ام و مدّت‌هاست دنبال آن می‌گردم. از آن حضرت بپرسید که گمشده من کجاست؟!»
آن چند نفر که ادّعای ارتباط با امام زمان (ع) را داشتند، پس از مدّتی از پاسخ‌گویی به سؤالات حضرت امام (ره) اظهار ناتوانی کردند و بدین ترتیب معلوم شد آنان افراد صالحی نبوده و ادّعاهای آنان دروغ بوده است.
در توضیح باید گفت: عکس مورد علاقه حضرت امام(ره) که در اتاق ایشان قرار داشت، منسوب و منتسب به پیامبر اکرم(ص) بود. این عکس بعد از رحلت حضرت امام(ره) بسیار شهرت پیدا کرد و فراوان تکثیر شد. گمشده ایشان نیز همان کتاب اشعار و غزل‌های حضرت امام بود.
در مقدمه دیوان حضرت امام درباره این موضوع چنین آمده است:
«حضرت امام(ره) در دوران جوانی غزلیّات فراوانی سروده و آنها را در دفتری گردآوری کرده بودند متأسفانه این دفتر در جریان سفرهای پیاپی ایشان، مفقود گردید. دفتر دیگری از ایشان نیز که برخی از اشعار آن به خطّ ایشان و برخی دیگر به قلم همسر گرامی‌شان مکتوب شده، در جریان تغییر مکرّر محلّ سکونتشان گم شد؛ همچنین برخی از دست‌نوشته‌های ایشان در پی هجوم مأموران ساواک به منزل و کتابخانه شخصی‌شان از دست رفت. خلاصه مطلب آنکه دیوان فعلی امام عمدتاً پس از پیروزی انقلاب به اضافه اشعار پراکنده‌ای که در دست بعضی از ارادتمندان آن حضرت بود، سامان داده شده است.

منبع:پا به پای آفتاب، غلامعلی رجایی، نشر عروج، ج 1، صص 254ـ255، مصاحبه با علی‌اکبر آشتیانی

تاریخ درج مطلب: پنجشنبه، ۲۱ اردیبهشت، ۱۳۹۶ ۱۲:۵۰ ب.ظ

دسته بندی: خاطرات مذهبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *