بهترین خاطرات ابطحی از دهه 60

سید محمدعلی ابطحی مدیر وقت رادیو در دهه 60، در عکس نوشتی به مرور خاطراتی از برنامه صبح جمعه با شما پرداخت و نوشت:

یکی از بهترین خاطرات من در دهه شصت و در اوج جنگ ایران و عراق تولید و پخش برنامه طنز صبح جمعه با شما بود.
من مدیر رادیو بودم و خیلی همکاران خوبی داشتم.
در همان سالها یک گروه اختصاصی در رادیو با نام تفریحات و سرگرمی درست کردیم.
بهترین برنامه اش صبح جمعه با شما بود.
اوج جنگ شهری بود. موشک های عراقی وقت و بی وقت بر روی شهرهای ایران و خود پایتخت فرود می امدند.
صرف شنیدن صدای جان خراش توجه توجه. علامتی که هم اکنون می شنوید نشانه وضعیت قرمز است کافی بود اعصاب و روان ها درهم بریزد.
صف ارزاق در خیابان ها. پریدن به درون پناهگاهها. نگرانی شنیدن خبر از اعضای خانواده ها. غبار غم آلودی بر کشور پهن کرده بود.
در حیاط رادیو در کنار استودیوها می ایستادیم. بچه های خوب و با انگیزه رادیو از همه چیز می نوشتند. اما در همان روزها هم برنامه صبح جمعه با شما که طنز بود مورد استقبال بیشتری قرار داشت.
احمد شیشه گران لیدر بود. خیلی با همه وجودش برنامه می ساخت. سردبیر بود. یکبار آمد، پیشنهاد می داد که آقای صارمی، گوینده قدیمی رادیو که قبل انقلاب در داستانهای شب نقش جالیدانر را بازی میکرد دعوت کند دوباره اجرا کند. قبول کردم و آمد.
بچه های صبح جمعه پیشنهاد دعوت از یک گوینده طناز دیگر قبل انقلابی،‌ منوچهر نوذری را دادند. او را هم دعوت به کار کردیم. پسرش امسال خاطره نوذری را نقل میکرد که چقدر لطف داشته به من و از این دعوت چقدر راضی بوده. آن روزها تندروهایی که دنباله شان تا امروز هست با این کارها مخالف بودند. مقاومت کردیم.

این عکس صبح جمعه با شماست که وسط حیاط رادیو درآن سالها گرفتیم.
از چپ: احمد شیشه گران (نویسنده و سردبیر برنامه) منوچهر آذری (بازیگر طناز رادیو) مرحوم فرهنگ مهرپرور (بازیگر که در چهاردهم شهریور ۱۳۷۳ از دنیا رفت و مردمی که با اجرایش خندیده بودند برایش گریه ها کردند.) سعید توکل (تهیه کننده برنامه) سید محمدعلی ابطحی (مدیر رادیو) بودم. سعید اربابان غفوری (منشی گروه)
جای فرهنگ جولایی (کارگردان) و خانم پریچهر بهروان (مجری برنامه) در عکس خالی است.

تاریخ درج مطلب: یکشنبه، ۱۱ فروردین، ۱۳۹۸ ۱۰:۴۷ ق.ظ

دسته بندی: خاطرات فرهنگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *