تیم اسکورت و حفاظت رئیس جمهور آمریکا شامل چه مواردی است؟

میشل اوباما همسر رئیس جمهور پیشین آمریکا باراک اوباما در کتاب خاطراتش، شدن، به بهانه اولین آشنایی و حضور در کاخ سفید برای دست به دست شدن قدرت توصیفی از تیم حفاظتی رئیس جمهور آمریکا می کند و می نویسد: همان طور که در قوانین انتخابات ریاست جمهوری آمده، ما از سوی رئیس جمهور بوش و همسرش برای بازدید از کاخ سفید دعوت شدیم. در فرودگاه منتظر باراک بودم، پشت سر من کورنلیوس ساتول، یکی از عوامل امنیتی ایستاده بود.
کورنلیوس بازیکن فوتبال سابق کالج بود که پیش از این نیز به عنوان محافظ، در تیم امنیتی رئیس جمهور بوش کار کرده بود. او مثل همه عوامل دیگر، به اندازه کافی هوشمند بود، آموزش داده شده بود و هر لحظه مراقب بود. پس از آنکه هر دوی ما پیاده شدن باراک را از تاکسی فرودگاه مشاهده کردیم، او گفت: «مادام، زندگی شما برای همیشه تغییر کرده است.»
وقتی به او نگاه کردم، اضافه کرد «فقط صبر کنید». سپس به سمت راستش اشاره کرد و من نگاه کردم. دقیقا به سمتی که اشاره کرده بود، صحنه عظیمی در اطراف شکل گرفته بود: گروهی از وسایل نقلیه نظامی که شامل دسته ای از اتومبیل ها و موتورهای پلیس، تعدادی اس یو وی های سیاه و سفید، دو لیموزین زرهی با پرچم های آمریکا که روی کاپوت نصب شده بودند، یک کامیون رفع خطر و تیم سواری که با اسلحه قابل مشاهده بودند، آمبولانس، کامیون های مجهز به تشخیص پرتاب موشک یا گلوله و چندین پلیس سوار اسکورت. اینها همگی برای مشایعت رئیس جمهور در آنجا حضور داشتند؛ که حداقل شامل بیست وسیله نقلیه بود، همه آنها به آرامی شروع به حرکت کردند و در نهایت لیموزین مستقیما جلوی هواپیمای باراک متوقف شد.
به سمت کورنلیوس برگشتم و گفتم: آیا ماشین دلقک ها هم هست؟
_ شوخی می کنید؟!
– اینها همیشه همراهش هستند؟
او لبخند زد: «در تمام دوران ریاست جمهوری اش، بله». به نظر مدت زمان طولانی می رسد.
به تماشا ایستادم: هزاران هزار سرباز، تیمی از کماندوها، همه چیز ضد گلوله بود. تازه متوجه شدم این نیمی از اقدامات حفاظتی از باراک بود که قابل مشاهده بودند. نمی دانستم که همواره یک هلیکوپتر در نزدیکی ما قرار دارد تا در شرایط اضطراری او را سوار کند یا تک تیر اندازانی که روی پشت بامها در مسیر های تردد رئیس جمهور قرار دارند. پزشک شخصی که همیشه در سفر با اوست. یک بانک خون برای انتقال خون در صورت نیاز. در عرض چند هفته، درست قبل از مراسم ادای سوگند باراک، ماشین ریاست جمهوری به مدل بالاتری ارتقاء یافت، یک تانک هفت تنی که به شکل وسیله نقلیه لوکس رئیس جمهور درآمده بود، با توپ های سنگینش که در آن پنهان شده بود، لاستیک های مقاوم در برابر شلیک گلوله و سیستم تهویه مهر و موم شده به منظور مراقبت از حملات بیولوژیکی یا شیمیایی.
در آن زمان احساس می کردم با فردی که شدیدترین اقدامات امنیتی و حفاظتی را دریافت می کند ازدواج کرده ام، چیزی که هم مرا تسکین می داد و هم اندوهگینم می کرد.

تاریخ درج مطلب: شنبه، ۱۵ تیر، ۱۳۹۸ ۸:۱۹ ق.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *