جلب موافقت رهبری توسط خاتمی برای مانور سیاسى در رابطه با اظهارات سران آمریکا

روزنوشتهای آیت الله هاشمی رفسنجانی، 6 تیر 1377

مطابق معمول به دفترم رسیدم. عفت هم از مشهد مراجعت کرده و به دفتر آمده بود. از مسافرت با قطار راضی است و از نظم و تمیزى و خدمات خوب قطار تعریف کرد.
شوراى مجمع [تشخیص مصلحت نظام] جلسه داشت. کلیات سیاست استفاده از اینترنت تصویب شد. آقاى خاتمى، [رییس‌جمهور]، بعد از جلسه به من اطلاع داد، در مذاکره با آیت‌الله خامنه‌اى، موفق شده موافقت ایشان را براى امکان مانور سیاسى در رابطه با اظهارات سران آمریکا در خصوص روابط بگیرد؛ البته با اطمینان دادن به رهبرى که درصدد ایجاد رابطه نیست.
عصر خانواده‌هاى شهداى هفتم تیر آمدند. آقاى [اسماعیل] فردوسى‌پور، [رییس ستاد بزرگداشت شهدای هفتم تیر]، گزارش برنامه‌هاى مراسم را داد و من هم در مورد وضع سال 1360 و عوامل فاجعه هفتم تیر و… صحبت کردم. محسن، [رییس دفتر ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام] آمد. برنامه سفر به شمال و مراجعت براى ملاقات نخست‌وزیر ایتالیا را مشخص‌کردیم.
آقاى [علی] یونسى، [رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح] آمد. گزارشى از وضع نیروهاى مسلح و نوع جرایم و نیاز مادى آنها را داد و پیشنهاد داشت که نیروهاى مسلح، کوچک‌تر بشوند و با همین بودجه، وضع نیروها بهتر بشود و از فاصله‌گرفتن بخشى از جوانان از وضع موجود، اظهار نگرانى‌کرد و از خسارت‌هاى زیاد دادگاه شهردار تهران و بدنام شدن دستگاه قضایى و قانون دادگاه‌هاى عام گفت و از من خواست، براى حل این معضلات و به‌خصوص قوه قضاییه فکرى بکنم.

تاریخ درج مطلب: دوشنبه، ۷ تیر، ۱۴۰۰ ۲:۲۴ ب.ظ

دسته بندی: خاطرات سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *