حضور سران قوا در مراسم ازدواج سیدمجتبی خامنه ای/ انتقاد ناطق نوری از عملکرد دفتر رهبری

روزنوشتهای آیت الله هاشمی رفسنجانی، 8 دی 1376

پیش از ظهر، برای سمینار استانداران به وزارت‌کشور رفتم. آقای [عبدالله] نوری، [وزیر کشور] خیرمقدم گفت و من هم بیشتر درباره ضرورت پیگیری برنامه‌های سازندگی، صحبت‌کردم. به دفتر کوشک رفتم و تا عصر مطالعه نمودم و از استخر استفاده‌کردم.

عصر برای اجلاس سراسری مدیران اطلاعات، به وزارت اطلاعات رفتم. گزارش آقای [قربانعلی] دری [نجف‌آبادی، وزیر اطلاعات] را شنیدم. سخنرانی‌کردم و وضع سیاسی کشور و مخاطرات را تذکر دادم و خواستم‌که هوشیار باشند. گفتم‌که برنامه دشمنان روی رهبران و ولایت‌فقیه و محور نظام متمرکز شده است. نماز جماعت با امامت من خوانده شد و سپس کمی پذیرایی و صحبت بود. مدیران اطلاعات، از رکود آثار سیاست انقباضی دولت اظهارنگرانی‌کردند.

از آنجا به دفتر رهبری رفتم؛ برای مراسم ازدواج آسیدمجتبی، پسر دوم آیت‌الله خامنه‌ای که با صبیه آقای [غلامعلی] حدادعادل ازدواج‌کرده است. بیشتر میهمانان از ناحیه خانواده عروس بودند. آقایان خاتمی، [رئیس‌جمهور] و ناطق نوری، [رییس‌ مجلس] هم بودند. آقای سیدهادی خامنه‌ای‌ گفت، اجازه انتشار مجدد روزنامه جهان‌اسلام را گرفته، ولی به خاطر مشکل مالی نتوانسته است، شروع‌کند.

آقای ناطق‌نوری، در مذاکرات‌ خصوصی از بدتر شدن وضع تخریب‌ رهبری، اظهار نگرانی کرد و از من‌ خواست که به مجلس بروم. گفت، بودجه دولت کسری زیاد مخفی‌ شده دارد. از رکود کشور هم نگران است؛ بخصوص‌ که دشمنان، اظهارات رهبری درباره ثروت‌های بادآورده را عامل رکود معرفی می‌کند و ادامه دارد. گفت که با رهبری در مشهد، درخصوص ضررهای رکودآور مسئله ثروت‌های بادآورده صحبت کرده و ایشان گفته‌ که جواب آن را در سخنرانی تهران می‌دهند که همان بود که در سخنرانی دوم فرمودند. گفت، دفتر رهبری می‌تواند بهتر عمل‌ کند. دفتر رهبری، حتی آقای [محمدرضا] مهدوی‌کنی را هم در قضیه وقف مرحوم خسروشاهی رنجانده؛ مثل رنجاندن بازماندگان مرحوم سلطانی. آقای ناطق اضافه‌ کرد که رهبری تصمیم داشتند، برای خنثی‌کردن تبلیغات جدید، بازدید و سخنرانی در دانشگاه تهران داشته باشند که پس از یک نظرسنجی منصرف شده‌اند.

بعد از شام به خانه آمدیم. آقای خاتمی‌ که همین امشب از سفر ترکمنستان مراجعت کرده، در ماشین من سوار شد. در مسیر، شرح سفر ترکمنستان را گفت و سلام‌های مخصوص آقای [صفرمراد] نیازاُف، [رئیس‌جمهور ترکمنستان] را ابلاغ کرد. در مورد خریدکلی گاز ترکمنستان صحبت‌ کرده‌اند، ولی روی قیمت اختلاف دارند. درباره وضع حقوقی دریای‌خزر هم به نتیجه نرسیده‌اند. طرح‌های لوله گاز و کابل فیبرنوری را افتتاح کرده‌اند. گفت آقای نیازاُف، اظهار تشکر زیادی از همکاری‌های من با ترکمنستان داشته است.

درباره جواب پیام آمریکا، دوباره مشورت‌کرد. درباره طرح‌های جدید توسعه نفت و پیشنهاد اختصاص محصول آن‌ها برای طرح‌های توسعه صحبت کرد. گفت، موفقیت‌های مهم برگزاری کنفرانس اسلامی و نیز افتتاح دو طرح گاز و فیبر نوری در ترکمنستان، محصول خدمات دولت من است که عمیقاً از من تشکر کرد.

آقای [علی‌اصغر میر] حجازی هم به‌خاطر سخنرانی مؤثری که در قم برای مُبلغین داشته‌ام، درباره نقش تشیع و روحانیت و ولایت فقیه در تاریخ ایران و امروز، از من تشکرکرد

تاریخ درج مطلب: چهارشنبه، ۱۰ دی، ۱۳۹۹ ۷:۴۲ ق.ظ

دسته بندی: خاطرات سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *