خاطره آیت الله هاشمی شاهرودی از جلسه ای با میرحسین موسوی پس از انتخابات سال 1388

آیت الله هاشمی شاهرودی در بخشی از مصاحبه خود با خبرگزاری فارس به ذکر خاطره از جلسه ای با حضور آقایان هاشمی رفسنجانی و میرحسین موسوی در ایام انتخابات سال 88 پرداخته، که تنها سوال جواب مربوط به  این خاطره به قرار زیر است:

جنابعالی در زمان فتنه 88 رئیس قوه قضائیه بودید. درباره آن قضایا نکته‌ای هست؟

در ماه‌‌های آخر مسولیتم بود. در مرداد 88 دوره من تمام می‌شد.

یک جلسه آقای موسوی و آقای هاشمی را به قوه قضائیه دعوت کردیم. آقای موسوی برای تظاهرات اعلامیه داده بود. گفتم آقا! اینکار را نکنید و از این کار دست بکشید. گفتم اگر به نتایج انتخابات اعتراضی دارید، آقا قبول دارند و هیئتی را برای بررسی معین می‌کنند. گفت شرط لغو بیانیه این است که به من اجازه بدهند در صدا و سیما صحبت کنم. گفتم می‌شود این کار را کرد. به دفتر آقا زنگ زدم. آقای جلیلی تازه دبیر شورای امنیت شده بود. به ایشان هم زنگ زدم و گفتم ایشان چنین شرطی دارد. گفتند ما ترتیب کار را می‌دهیم. گفتم باید به صدا و سیما بگویید که زمان بگذارند که ایشان صحبت کند. بعد گفتم آقایان با شرط شما موافقند، شما هم تظاهرات را لغو کنید.

آنجا پیش ما قول داد این کار را بکند و آنها هم واقعاً حاضر بودند که به ایشان برای صحبت در تلویزیون وقت بدهند، اما از پیش ما که رفت، نمی‌دانم کدام خنّاسان ذهنش را عوض کردند و کار خودشان را کردند.

 

تاریخ درج مطلب: یکشنبه، ۶ دی، ۱۳۹۴ ۳:۰۱ ب.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *