روایتی از نهایی شدن وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش؛ نجفی چگونه تغییر کرد؟

بحثی که روز یکشنبه [1395/8/2] در فضای رسانه‌ای مطرح شد این بود که تا قبل از ساعت هفت و نیم صبح و در همان جلسه‌ای که شما و آقای نوبخت با فراکسیون امید داشتید، گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت آموزش و پرورش آقای «نجفی» بود اما با آغاز به کار مجلس آقای «دانش آشتیانی» در لیست سه نفره وزرای پیشنهادی قرار داشت، می‌شود توضیحات شفافی در این خصوص ارائه کنید؟

حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس جمهور: در سایت‌ها نوشتند فلانی (آقای امیری) از پای پله هواپیما برگردانده شد، چون به همراه رئیس‌جمهور قرار بود که به استان مرکزی برویم. اما کل ماجرا این است که قرار بود کابینه ترمیم شود و روز یکشنبه صبح با آقای دکتر نوبخت رفتیم در فراکسیون امید. همان‌طور که گفتم فراکسیون دعوت کرده بود و ما آنجا حاضر شدیم و به سوالات نمایندگان درباره ترمیم کابینه پاسخ دادیم. سوالی که پرسیدند در فراکسیون این بود که آیا دکتر نجفی گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت آموزش و پرورش هستند که دکتر نوبخت گفتند: بله. من البته سکوت کردم. جلسه که تمام شد، قرار بود به همراه رئیس‌جمهور بروم به استان مرکزی چون در شهرستان آشتیان برای من برنامه گذاشته بودند. بنابراین قبل از رفتنم از دکتر نهاوندیان، رئیس دفتر آقای روحانی، پرسیدم که آیا نامه معرفی وزرا به مجلس آماده است؟ ایشان گفت: بله آماده است و در دفتر است. گفتم: بیایم آشتیان یا نه؟ گفتند: ببینید نظر خودتان چیست و یکی از آقایان گفت: فقط یک نامه است و بدهید به یکی از معاونان‌تان تا نامه را به هیات رئیسه تقدیم کند. بعد من سوال کردم از دکتر نهاوندیان که در نهایت گزینه‌ها چه کسانی هستند؟ ایشان گفت: آقای دانش آشتیانی برای آموزش و پروش، دکتر صالحی امیری برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آقای سلطانی‌فر هم وزارت ورزش و جوانان.

محمد علی نجفی

من پرسیدم مگر تغییر پیدا کرده است گزینه‌ها؟ گفتند: در جمع‌بندی نهایی که دیشب انجام شد گزینه آموزش پرورش شد آقای دانش آشتیانی. من هم که دیدم چنین تغییراتی انجام شده به آقای نهاوندیان گفتم من هم به احترام مجلس و هم برای تنویر اذهان نمایندگان، خودم نامه را می‌برم برای تقدیم به هیات رئیسه و بعد که نامه را بردم خودم با ماشین می‌روم به آشتیان. پس این که گفتند از پله هواپیما برگشتم صحت ندارد و نه تلفنی زده شد به رئیس‌جمهور یا آقای نهاوندیان و اینها هیچ کدام صحت ندارد. بعد از آن من رفتم به دفتر رئیس‌جمهور و نامه را تحویل گرفتم و در نامه‌ای که رئیس‌جمهور نوشته بودند به مجلس اسمی از آقای نجفی برده نشده بود بلکه همین سه نفر در لیست بودند و کارهای اجرایی را انجام دادیم و نامه را حدود ساعت ۱۱ به آقای لاریجانی رئیس مجلس تحویل دادم و مختصر صحبتی با ایشان داشتم و نهایتا روز سه‌شنبه یعنی دیروز پیشنهاد ترمیم کابینه اعلام وصول شد.

منبع: روزنامه آرمان امروز، 1395/8/5

تاریخ درج مطلب: چهارشنبه، ۵ آبان، ۱۳۹۵ ۳:۳۳ ب.ظ

دسته بندی: خاطرات سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *