روایت هاشمی رفسنجانی از اختلاف نظر رهبری با خاتمی در مساله سانسورِ برنامه های هنری / درخواست آیت الله صافی از خاتمی برای عدم ورود بانوان به کابینه

روزنوشتهای آیت الله هاشمی رفسنجانی، 29 خرداد سال ۱۳۷۶

آقایان صادق خرازى، [نماینده ویژه رئیس‌جمهور و رییس ستاد برگزاری اجلاس سران] و مظاهرى آمدند. گزارش کارهاى مقدماتى [اجلاس سران سازمان] کنفرانس اسلامى را دادند و براى تسهیل و تسریع امور، اختیارات و امکانات خواستند؛ موافقت کردم. امام جمعه و استاندار چهار محال و بختیاری آمدند. براى مصلى و امور عمرانى کمک گرفتند و اصرار بر سفرم به استان براى طرح‌هاى عمرانى داشتند.
آقاى محمود هاشمى [شاهرودی]، عضو شوراى نگهبان آمد. گزارش تأسیس مرکز تحقیقات فقهى و انتشارات فقهى را داد و کمک خواست. با توجه به نتایج انتخابات اخیر، از من خواست، شخصاً براى امور فرهنگى و اقناع جوانان اقدام کنم.
آقاى [سیدمحمد] خاتمى، [رییس‏‌جمهور منتخب] آمد. گزارش سفر به قم و نیز مذاکره با رهبرى را داد. در مسأله سانسور برنامه‌هاى هنری، نظر رهبرى با فکر او تفاوت دارد. آقاى [لطف‏ الله] صافى [گلپایگانی]، در قم از او خواسته که خانم‌ها را وارد کابینه نکند. از برخورد با آقاى [غلامحسین] کرباسچى، [شهردار تهران]، اظهار نگرانى کرد.

تاریخ درج مطلب: پنجشنبه، ۵ تیر، ۱۳۹۹ ۸:۱۶ ق.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *