فراخوان گروه تاریخ شفاهی مؤسسۀ امام موسی صدر

اهمیت یافتن مقولۀ «هویت ملی» در معادلات سیاسی و اجتماعی جوامع بشری، موقعیت ویژه‌ای نیز به «تاریخ» بخشیده است. اگر در گذشته، تاریخ فقط روایتی داستان‌وار از وقایع بود، امروز تاریخ با شاخه‌ها و گرایش‌های مختلف و متعددش به اموری فرا‌تر از روایتِ وقایع می‌پردازد. البته، روشن است که برای رسیدن به این اهداف، علم تاریخ نیز از روش‌ها و شیوه‌های جدیدتری برای جمع‌آوری داده‌ها و پردازش آن‌ها بهره برده است. «تاریخ شفاهی» که جمع‌آوری خاطرات و روایت‌های شفاهیِ وقایعِ تاریخی است یکی از این روش‌هاست.

از این رو، مؤسسۀ فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، طرح تاریخ شفاهی امام موسی صدر را با هدف ثبت و ضبط خاطرات نزدیکان و دوستان و همکاران و مرتبطان با ایشان وخاندان صدر در دستور کار قرار داده است.

مؤسسۀ فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر بدین وسیله از همۀ کسانی که با امام صدر و شخصیت‌های برجستۀ خاندان صدر، به‌ویژه حضرات آیات سید صدرالدین صدر، سید رضا صدر، شهید سید محمدباقر صدر و شهید بنت الهدی صدر ارتباط داشته و یا از نزدیک شاهد فعالیت‌ها و اقدامات مختلف ایشان و همکاران و نزدیکشان بوده‌اند درخواست می‌کند که مؤسسه را میهمان خاطرات شنیدنی هر چند کوتاه خود کنند.

بدیهی است که با معرفی آشنایان خود و رساندن دعوت و درخواست ما به آنان نیز، ما را در رسیدن به هدفمان یاری کرده اید و سپاسگزار شما خواهیم بود.

همچنین از همۀ کسانی که اسناد، تصاویر، دست‌نوشته یا فایل‌های صوتی مرتبط با این موضوع در اختیار دارند می‌خواهد با ارائۀ نسخه‌ای از آن و مشارکت در این طرح تاریخی، مؤسسه را در حفظ میراث فرهنگی و تاریخ یاری دهند.

لطفاً اطلاعات تماس خود را در بخش نظرات همین مطلب قرار دهید تا همکاران گروه تاریخ شفاهی در اولین فرصت با شما تماس بگیرند. اطلاعات این بخش محرمانه است و منتشر نخواهد شد.

همچنین می‌توانید از راه‌های زیر با مؤسسه تماس بگیرید و ما را از اطلاعات خود بهره‌مند کنید:

آدرس: تهران، میدان هفتم تیر، بالا‌تر از مسجد الجواد، کوچه شریعتی، جنب مسجد الرضا، پلاک ۱۰، واحد ۲
پست الکترونیکی: oralhistory@imamsadr.ir
تلفن: ۳ – ۸۸۴۹۴۱۶۲ (داخلی ۱۱۳)
فکس: ۸۸۴۹۴۱۶۴

تاریخ درج مطلب: دوشنبه، ۱۲ بهمن، ۱۳۹۴ ۱۰:۴۵ ق.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *