ماجرای دیدار یک کارگردان با رهبری در هواپیما

محمدرضا سرشار در سایت شخصی خود؛ خاطره‌ای از دیدار رضا میرکریمی -نویسنده و کارگردان سینما – با رهبر انقلاب را نقل کرده است:

حدود دو سال پیش، در سفری به مشهد، با آقای رضا میرکریمی – نویسنده و کارگردان سینما – همراه شدیم. در راه، صحبت از ساده زیستی رهبر انقلاب – حضرت آیت‌الله خامنه‌ای – شد. آقای میرکریمی خاطره‌ای از رهبر معظم انقلاب تعریف کرد که بسیار جالب و روشنگر بود. به نظرم رسید بیان آن، برای دیگران نیز بتواند روشنگر برخی مطالب باشد.

آقای میرکریمی می گفت(نقل به مضمون): یک بار که با هواپیما به سفر مشهد می‌رفتم، در طول مسیر دیدم در قسمت جلو هواپیما انگار وضعیت متفاوتی است. مسافران از جاهای مختلف هواپیما، یکی یکی به قسمت جلو می رفتند و آنجا کنار یکی از صندلیها می نشستند. سپس با شخصی که روی آن صندلی نشسته بود چیزهایی می‌گفتند و بعد، خوشحال و راضی، برمی‌گشتند و سر جایشان می‌نشستند.
کنجکاو شدم بدانم قضیه چیست. از یکی از کسانی که از آنجا برمی‌گشت، موضوع را پرس‌و‌جو کردم که گفت: کسی که آنجا نشسته، رهبری است.
هم بسیار تعجب کردم و هم خوشحال شدم. پاشدم که به قسمت جلو هواپیما بروم و از فردی که متوجه شدم محافظ استخرندسیدم: می‌شود رفت و با آقا صحبت کرد؟
به آرامی گفت: بله. قدری صبر کن تا کسی که پهلوی آقاست، صحبتش تمام شود.
از فرصت استفاده کردم و پرسیدم: چرا آقا با پرواز عمومی به مشهد می روند؟
گفت: آقا فقط سفرهای رسمی دولتی را با پرواز اختصاصی می‌روند. سفرهای شخصی را [که معمولا هم به مشهد است] مثل همه مردم، با پرواز عمومی می‌روند.
پرسیدم: یعنی می روند برایشان بلیط هم می خرید؟
گفت: بله. مثل بقیه مسافرها، برایشان بلیط می‌خرند. بدون اطلاع یا تشریفات خاص‌، می‌آیند سوار هواپیما می‌شوند و راهی می‌شوند. تازه توی هواپیماست که خدمه پرواز و مسافران، متوجه حضور ایشان می‌شوند.
صبر کردم تا صحبت نفر قبلی تمام شد. جلو رفتم و من هم دقایقی با ایشان صحبت کردم.»

پینوشت: در سال ۹۱ نیز یکی از مسافران یک پرواز عمومی تهران-مشهد، فیلمی را از حضور بدون تشریفات آیت‌الله خامنه‌ای در هواپیما در وبلاگش منتشر کرده بود.

تاریخ درج مطلب: شنبه، ۱۴ فروردین، ۱۳۸۹ ۸:۳۰ ب.ظ

دسته بندی: خاطرات مشاهیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *