مخالفت رهبری با انتشار مذاکرات مجلس خبرگان برای تعیین رهبری

روزنوشتهای آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۱۳ فروردین ۱۳۷۹

سیزده بدر در خانه ماندم و بیشتر در حیاط منزل، کنار باغچه مطالعه میکردم. مذاکرات مجلس خبرگان بعد از فوت امام را خواندم که منجر به انتخاب آیت الله خامنه ای به عنوان رهبری شد؛ مذاکرات جالبی است و عمدتا جلسه را من اداره کرده ام. آقای ابراهیم امینی نایب رئیس دوم مجلس خبرگان، گفتند که رهبری با انتشار آن مخالفت کرده اند. به این منظور خواندم که نظر بدهم. مجموعا نشر آن مفید است؛ گرچه ممکن است دو سه نقطه منفی هم داشته باشد.

مقداری وقت هم صرف آشتی دادن فاطی و سارا کردم. چند روز قبل، بر سر کاهلی سارا در درس خواندن، اوقات تلخی کرده و قهر کرده بودند که الحمدالله امروز به خوبی ختم شد.

عفت با جمعی از بچه ها به مزرعه ای در جاده ساوه رفته اند که متعلق به جمعی از بستگان است. چاه عمیقی با 80 هکتار زمین خریده اند و پسته کاری میکنند. محسن و یاسر هم مشارکت کرده اند.

در اخبار جهانی، انتخاب آقای ولادیمیر پوتین به ریاست جمهوری روسیه، مورد توجه است؛ به خاطر جوان تر و نیرومند بودن و طرفدار قدرت جهانی بودن روسیه و امکان تجدید قدرت آن به عنوان ابرقدرت و نیز تصمیم روسیه به فعال کردن مجدد ایستگاه میر که هشت ماه قبل، به خاطر هزینه های سنگین، آن را به حال خود در فضا رها کرده بودند و امروز دو نفر را مجددا به آنجا اعزام کرده اند که آن را آماده کنند. شورای امنیت سازمان ملل تصویب کرده که به عراق اجازه بدهند، برای ترمیم مشکلات صنایع نفت خود، سالانه 600 میلیون دلار نفت اضافه بفروشد. این کار هم در جهت فشار بر قیمت نفت و با خواست آمریکا انجام شده است.

محسن آمد. گزارش سفر به رفسنجان و وضع باغ پسته نوق، جلگه کشکوییه، قم و موزه رفسنجان و مترو را داد. عصر، دکتر حمید لاهوتی، همسر فائزه آمد و از وضع مطب خود و امور کارخانه شان گفت.

تاریخ درج مطلب: یکشنبه، ۱۳ فروردین، ۱۴۰۲ ۶:۴۶ ق.ظ

دسته بندی: خاطرات سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *