ناگفته های امیری فر از حمید بقایی!

حجت الاسلام عباس امیری‌فر امام جماعت مسجد نهاد ریاست جمهوری در دولت احمدی‌نژاد، درخصوص حمیدرضا بقایی معاون احمدی‌نژاد گفت:

* علی رغم خصلت های خوبی که احمدی نژاد از جمله مردمی بودن داشت و همیشه با مردم در اجتماعات ظاهر می شد؛ اما بقایی در ساختمان کوثر؛ زنگ می زد تا آسانسور را اختصاصی کنند و بعد مستقیم به اتاق می رفتند. صبحانه و ناهار اختصاصی داشتند.

* آقای بقایی عواملی را در دفتر احمدی نژاد داشت که به محض آنکه فردی بدون هماهنگی با او دیدار می کرد برخورد می کرد. واضح تر بگویم تمام تیم احمدی نژاد توسط بقایی کنترل می شد. به نظرم احمدی نژاد دیگر در مطالب خود نباید بنویسد خادم ملت بلکه باید بگوید خادم بقایی.

* معتقدم امروز تمام اقدامات احمدی نژاد محصور شده است به رای و نظر بقایی. حتی یک روزی به آقای مشایی گفتم همه می گویند مشایی احمدی نژاد را سحر کرده است اما من می گویم بقایی شما را سحر کرده است چراکه احمدی نژاد بقایی را از کجا می شناخت؟ شما معرفی کردی؛ شنیدم اول راننده ات بوده بعد رئیس دفترت کردی و بعد از آن شد معاون و حالا او را به احمدی نژاد تحمیل کردی و شد معاون رئیس جمهور.
عزیزانی که از آن زمان در نهاد ریاست جمهوری بودند همه می دانستند که من در آن مقطع این صحبت ها را می گفتم.
[در واکنش به این گفته ها] مرا عزل کردند. من در آن مقطع سه سمت داشتم. یعنی احمدی نژاد دستور داده بود که من با حفظ سمت رئیس شورای فرهنگی بشوم مشاور فرهنگی. با این وجود او بهمن ماه سال 91 مرا عزل کرد که در همان زمان من گفتم این عزل بزرگترین سند افتخار من خواهد بود که همه بدانند من با شما همراه نبودم و مرا عزل کردید. همین رفتارهایی که امروز دارند آن زمان هم داشتند البته منظورم همکارهای آقای احمدی نژاد است.

* وضعیت احمدی نژاد را نمی‌توان با خاتمی و رفسنجانی مقایسه کرد، آقای خاتمی بالاخره حزبی دارد طرفدارانی دارد برخی علما حامی او هستند اما امروز یک مرجع را نام ببرید که از آقای احمدی نژاد حمایت کند کسی نمانده. من دوستانه می گویم آقای احمدی نژاد از این رفتار فاصله بگیرید من شما را دوست دارم.

* بعید می دانم دیگر احمدی نژاد بتواند به عرصه سیاسی بازگردد. ما اگر بخواهیم دوره های بعد فردی با خصوصیات مثبت احمدی نژاد داشته باشیم باید به دنبال فرد جدیدی بگردیم که دارای آن خصلت های مثبت به علاوه عقل سیاسی باشد.

منبع: خبرگزاری خبرآنلاین

تاریخ درج مطلب: یکشنبه، ۲۸ آبان، ۱۳۹۶ ۱:۰۹ ب.ظ

دسته بندی: خاطرات سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *