نخستین دوره آموزشی «تاریخ شفاهی پیشرفت»

به گزارش سایت خاطره نگاری، نخستین دوره آموزش تاریخ شفاهی پیشرفت به‌یاد دکتر کاظمی آشتیانی و به منظور ایجاد و شناخت بیشتر حوزه پژوهشی پیشرفت در جمهوری اسلامی و با هدف تربیت و حمایت از پژوهشگران این عرصه در حسینیه هنر تهران برگزار می‌شود.
مسعود ملکی، قائم‌مقام دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی درباره ضرورت برگزاری این دوره گفت: «وجه ممتاز انقلاب اسلامی ایران، در سا‌ل‌های دورتر از پیروزی آشکار می‌شود. جایی که برخلاف بسیاری از انقلاب‌های دنیا، انقلاب اسلامی، انسان‌های تراز خود را در نسل‌های جدید بازتولید می‌کند. انقلاب اسلامی در ادامه مسیر خود در حوزه‌های تخصصی گوناگون، اندیشه پیشرفت را مطابق آرمان‌ها و انگیزه‌های انقلابی تثبیت کرده است. لذا سه‌چهارم اخیرِ عمر انقلاب، حتماً شایسته توجهات جدی‌تر جریان تاریخ‌نگاری انقلاب اسلامی است و تاریخ‌نگاریِ انقلاب اسلامی بدون ثبت و تحلیل دهه‌های هفتاد تا نود ناقص و بی‌فرجام خواهد ماند. فرهنگ، امنیت، استقلال، پیشرفت، جمهوریت، سبک زندگی و… همگی عرصه‌هایی بوده‌اند که انقلاب در طول سه دهه گذشته و بعد از پایان جنگ و رحلت امام(ره)، کارنامه‌ای درخور و بعضاً درخشان در آن دارد. اما مشخصاً درباره پیشرفت جمهوری اسلامی باید نهضتی فراگیر راه بیفتد. جهش‌های شگفت‌انگیز علمی در فناوری‌های مدرن در رشته‌های گوناگون هوافضا، بیوتکنولوژی، نانو، انرژی هسته‌ای، موشکی و… همه و همه شایسته ثبت و بررسی و تحلیل است. لذا تاریخ‌نگاری و الگونگاری پیشرفت می‌تواند و باید این رسالت را به عهده بگیرد و راوی فتح انقلاب در حوزه علم و فن‌آوری باشد.»
وی خبر داد که نخستین دوره آموزش تاریخ شفاهی پیشرفت، به‌یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی در دو بخش عمومی و تخصصی در تابستان 1398 و با حضور مدیران ارشد، دانشمندان و کارشناسان و مدیران شرکت‌ها و سازمان‌های پیشرو در جمهوری اسلامی برگزار خواهد شد. مقدمه‌ای بر تعریف و ضرورت تاریخ شفاهی پیشرفت، سیری در هنر و ادبیاتِ پیشرفت در ایران و جهان، تصویری هوایی از پیشرفت در ایران، مدیریت دانش، آسیب‌شناسی فرصت‌ها و تهدیدها در مسئله پیشرفت و تجربه دنیا در حمایت فرهنگی از پیشرفت‌، محورهای موضوعی مقدمات این دوره خواهد بود. کارگاه عمومی این دوره از نیمه مرداد 1398 برگزار می‌شود و علاقه‌مندان به تاریخ شفاهی پیشرفت می‌توانند با تکمیل فرم ثبت‌نام در نشانی ganj.info در این دوره ثبت‌نام نمایند. پس از گزینش اولیه و مصاحبه با افراد، از منتخبان دعوت به عمل می‌آید و برنامه روزانه و میزان هزینه و اساتید دوره، همزمان با گزینش داوطلبان به ایشان اعلام خواهد شد. مهلت ثبت‌نام در دوره مقدماتی تا تاریخ 30 تیر 1398 است و علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 42795333 تماس گیرند. در ضمن از افرادی که دوره فوق را به خوبی گذارنده باشند در حوزه تاریخ‌نگاری پیشرفت دعوت به همکاری خواهد آمد. نخستین دوره آموزش تاریخ شفاهی پیشرفت با همکاری شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دانشکده و پژوهشکده علوم اجتماعی و فرهنگی دانشگاه امام حسین(ع)، پژوهشکده مطالعات فناوری ریاست جمهوری، پژوهشکده سیاست‌گذاری دانشگاه صنعتی شریف، شبکه کانون‌های تفکر ایران و نشر الگونگار پیشرفت در حسینیه هنر تهران برگزار می‌شود. این حسینیه در تهران، میدان انقلاب، خیابان ۱۶ آذر، روبه‌روی خیابان پورسینا واقع است.

تاریخ درج مطلب: پنجشنبه، ۲۰ تیر، ۱۳۹۸ ۷:۴۰ ق.ظ

دسته بندی: همایش‌، فراخوان، مسابقات و جشنواره ها

۳ thoughts on “نخستین دوره آموزشی «تاریخ شفاهی پیشرفت»

  • مرداد ۳۰, ۱۳۹۸ در t ۱:۳۹ ب.ظ
    Permalink

    سلام
    همایش جالب است خدا خیرتان دهد

    پاسخ دادن
  • بهمن ۳, ۱۴۰۱ در t ۷:۳۹ ق.ظ
    Permalink

    سلام آیا صوتی از این دوره هست، چطور می تونیم تهیه کنیم؟ لطفا راهنمایی کنید.

    پاسخ دادن
    • بهمن ۴, ۱۴۰۱ در t ۴:۰۶ ق.ظ
      Permalink

      به واحد تاریخ شفاهی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی مراجعه کنید.

      پاسخ دادن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *