نظر هاشمی رفسنجانی درباره ترویج دوچرخه سواری زنان: «مخالفت با مباحات اسلام ضرر دارد و نه اجازه بهره‌گیرى از مباحات.»

روزنوشتهای آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۱ مهر ۱۳۷۷

[آقای سیدیوسف ابراهیمیان]، امام‌ جمعه آمل آمد. تعریف ‎کرد، از نحوه امتحان‌ کتبى و شفاهى‌ که براى مجلس خبرگان داده و اظهار علاقه به آثار من نمود و خواستار سفر به آمل بود و در مورد بعضى از اقدامات فائزه، مثل ترویج دوچرخه ‎سوارى تذکر داد. به ایشان گفتم، مخالفت با مباحات اسلام ضرر دارد و نه اجازه بهره‌گیرى از مباحات. از نحوه عملکرد آقاى [سیدمحمد] خاتمى هم انتقاد نمود و گفت، ایشان مثل رییس‌ جمهور انقلاب اسلامى عمل نمی‌کند. تقاضا کرد که فاطى، ‎کمک بیشترى به بیماران خاص آمل کند. آقاى [سیدحبیب‌الله] حسنى، همراهش بود و براى مسجد خود استمداد کرد و خواست‌ که بحث‌هاى قرآنى خطبه‌هاى جمعه را منتشر کنم و براى جوابگویى به شبهاتى که این روزها در مورد انقلاب و اسلام پخش مى‌کنند، من بیشتر حرف بزنم.

ظهر مهدى، [مدیرعامل شرکت تأسیسات دریایی] آمد. گزارش تکمیل کار ساخت سکوهاى عظیم دریایى را داد. کار بزرگى براى کشور کرده و این تکنولوژى انحصارىِ قدرت‌هاى بزرگ صنعتى را به ایران آورده. چرثقیل عظیم 1200 تنى روى کشتى مخصوص براى حمل و نقل آنها تهیه کرده و قرار است، در هفته آینده، دو سکو را براى حفارى، به پارس جنوبى منتقل‌ کنند.

عصر [شورای مرکزی] جامعه روحانیت مبارز، در دفتر من جلسه داشت. درباره نامزدهاى انتخابات مجلس خبرگان مذاکره کردیم. قرار شد، جمعى از اعضا با جامعه مدرسین [حوزه علمیه قم]، براى هماهنگى کامل، ملاقات کنند. آقاى [محمد] امامى‌کاشانى، [عضو فقهای شورای نگهبان]، اطلاع داد که بعضى از افراد را که در بررسى‌های مقدماتى نپذیرفته بودند، پذیرفته‌اند؛ از قبیل آقاى [صادق] خلخالى و آقایان محمدجواد و على حجتى [کرمانی] و احتمالاح آقاى [سیدمحمد موسوی] خویینى‌ها و فرصتى دیگر داده‌اند به‌ کسانى‎که با عذر، در امتحانات شرکت نکرده‌اند.

در جلسه 6 + 2 [شش‌کشور همسایه افغانستان، به‌ علاوه آمریکا و روسیه] که براى مسأله افغانستان در نیویورک تشکیل شده، پیشنهادهای آمریکا، نظر ایران را تأمین مى‌کند؛ تشکیل حکومت با شرکت همه گروه‌ها، انجام تحقیق براى شناخت و تعقیب عوامل قتل‌ عام مردم و دیپلمات‌هاى ایرانى و نظایر آن.

تاریخ درج مطلب: جمعه، ۲ مهر، ۱۴۰۰ ۳:۰۹ ق.ظ

دسته بندی: خاطرات سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *