نقش آیت‌الله میلانی در اداره مدرسه حقانی

حمید قزوینی در یادداشتی تلگرامی نوشت: اول فروردین مصادف با سالروز تاسیس حوزه علمیه حقانی (سال 1339) در شهر قم است. این مدرسه به دلیل نظام آموزشی مدرن و عضویت تعدادی از چهره‌های سرشناس در مدیریت و تدریس در آن و حضور شماری از طلاب مبارز که بیشتر آنان در مناصب مختلف جمهوری اسلامی مشغول کار شدند، یکی از سوژه‌های مهم علاقمندان به تاریخ انقلاب اسلامی است.
شاید خیلی‌ها ندانند که «آیت‌الله العظمی محمدهادی میلانی» از مراجع تقلید مقیم مشهد، ماهانه مبلغی را به این مدرسه پرداخت می‌کرده است.
آیت‌الله حسین حقانی، متولی این مدرسه با اشاره به مشکلات مالی و نظر یکی از مراجع وقت که کمک مالی را منوط به تام‌الاختیار شدن خود کرده بود، می‌گوید: «برای انجام برنامه‌های مدرسه، مشکل پیش آمد… شهید بهشتی در مشهد با مرحوم آیت‌الله میلانی این مساله را مطرح کرد. ایشان در پاسخ گفته بود که من با این عمل راضی هستم… ولکن اسم من نباشد…
ایشان هر ماه مبلغ صد هزار تومان بدون منت و بدون کوتاهی برای انجام امور می‌دادند و اصرار داشتند که اسم من نباشد. حتی تابستان‌ها که هوای قم گرم است و طلاب مدرسه به مشهد می‌رفتند، در آنجا برای آن‌ها حجره و محل سکونت تعیین می‌کردند.»
(برگرفته از جزوه تاریخچه مدرسه حقانی)

تاریخ درج مطلب: پنجشنبه، ۲ فروردین، ۱۳۹۷ ۱:۲۸ ب.ظ

دسته بندی: خاطرات تاریخ معاصر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *