نقل اعترافی از عاملان قتلهای زنجیره ای: «ما برای تضعیف رهبری، از طریق متهم کردن ایشان، اقدام به قتل کرده‌ایم»

روزنوشتهای آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۱۳ تیر ۱۳۷۸

[آقای نانگ داک مان]، رییس مجلس ویتنام، با جمعی از اعضای مجلسیان آمدند. مذاکرات تشریفاتی و بر محور اجرای توافق‌هایی که من در سفر به ویتنام امضا کرده بودم، قرار داشت. از موقعیت جغرافیایی و غنای مادی و فرهنگی ایران و تأثیر سفر من در نزدیک کردن دو کشور گفت و من از نقاط مشترک دو کشور، در ستیز با استکبار گفتم.

آقای [محمدرضا] شه‌بخش، مدیر منطقه ویژه اقتصادی سیرجان آمد. با اظهار قدردانی از حمایت‌های من در تأسیس و تقویت منطقه، اظهار نگرانی کرد از رکودی که در دولت جدید پیش آمده و متقاضیان صنایع و انبار کم شده‌اند و ظرفیت‌های انبارها مورد استفاده نیست. از دادن اجازه به مناطق جدید، با توجه به رکود در مناطق سابق، انتقاد داشت.

آقای [روح‌الله] حسینیان، [رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی] آمد. کلافه است، از فشاری که به خاطر اظهارات اخیرش در مورد سعید امامی، بر او وارد میشود و گله داشت از برخی که ارزش‌ کار او را قدر نمیدانند و برخورد منفی میکنند. عقیده دارد که قتل‌ها برای بدنام کردن رهبری در مقابل آقای خاتمی شروع شده و از قول آقای [محمد] نیازی، [رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح]، نقل کرد که آقای [مصطفی] کاظمی (موسوی)، در بازجویی گفته است که ما برای تضعیف رهبری، از طریق متهم کردن ایشان، اقدام به قتل کرده‌ایم و گفته است، نه آقای خاتمی، بنی صدر است و نه آقای خامنه‌ای، امام خمینی است که مسأله بنی صدر تکرار شود. گفت، همین جمله را در رابطه با مسأله دیگری از آقای [محمدعلی] ابطحی، رییس دفتر آقای خاتمی، از خودش شنیده و به رهبری هم گزارش داده است.
گله داشت که در این مسأله [قتلهای زنجیره‌ای]، چرا اقدام او را محکوم کرده‌اند. گفت، تأکید به خارجی بودن عاملان قتل‌ها، باعث شده که اطلاعات و دادگاه، برای اثبات این حرف، تلاش بیهوده و مضر بکنند و باعث بدنامی و ضعف وزارت اطلاعات و دادن نسبت‌های ناروا بشوند؛ فشار زیاد به متهمان بیاورند و به خصوص که دوباره از نیروهای چپی انتخاب شده‌اند، به خاطر اینکه خواسته‌اند اعتماد آقای خاتمی جلب شود. از من خواست دخالت کنم و مشکل را حل کنم.

تاریخ درج مطلب: دوشنبه، ۱۳ تیر، ۱۴۰۱ ۵:۳۰ ق.ظ

دسته بندی: خاطرات سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *