وقتی شهید مطهری حاضر نشد در مراسم روز دانشجو سخنرانی کند!

سید محمد علی ابطحی در یادداشتی که در روزنامه اعتماد به مناسبت روز دانشجو نوشته، به ذکر خاطره ای از شهید مطهری پرداخته و می نویسد: در سالروز درگذشت علامه جعفری شنیدم آقای سید محمد صادق قاضی طباطبایی (از مبارزین پیش از انقلاب و از یاران نزدیک آیت الله طالقانی) برای استاد منوچهر صدوقی سها نقل کرده است که در سال های قبل از انقلاب در دانشگاه پهلوی شیراز قرار بوده تا کنگره ای برگزار شود. رییس دانشگاه به وسیله اشخاصی از مرحوم استاد مطهری درخواست می کند که برای سخنرانی دراین مراسم حاضر شوند.
دانشگاه و دانشجو از چنان اهمیتی برخوردار بود که مرحوم مطهری در پذیرش دعوت تردید می کند. به آن واسطه پیغام می دهد اجازه دهید به علامه جعفری پیشنهاد دهیم که در این سخنرانی دانشگاهی شرکت می کند یا نه. ایشان بر علوم جدید از من مسلط تر هستند. مرحوم مطهری شخصا با محمدتقی جعفری تماس می گیرد و به دلیل جایگاه مهم دانشگاه و سخنرانی برای دانشجویان در یک کنگره، علامه جعفری به درخواست مطهری می پذیرد که سخنران دانشگاه باشد.
در همان سالها که این چهره های مورد علاقه دانشجویان را به دانشگاه راه نمی دادند، دانشجویان در حسینه ارشاد و مسجد کرامت مشهد و حسینه قبا و مسجد الجواد و چندین پاتوق مذهبی دیگر می گشتند که از علی شریعتی و سید علی خامنه ای و مفتح و مطهری و بازرگان بشنوند.

تاریخ درج مطلب: پنجشنبه، ۱۵ آذر، ۱۳۹۷ ۸:۱۲ ق.ظ

دسته بندی: خاطرات مشاهیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *