پاسخ و مزاح آیت الله طالقانی درباره دلیل دو همسره بودن

طاهره طالقانی با بیان اینکه چند بار علت دو همسر داشتن را از پدر سئوال کردیم اما آقا جواب داد «این مسئله ای بین من و مادرتان است»، گفت: البته بعد انقلاب جو عوض شد، الان مسئله تک همسری آقایان اهمیت پیدا کرده است و شرط و شروط برایش گذاشتند. قبل از انقلاب قبحی نداشت که هر آقایی دو یا سه زن داشته باشد.
دختر مرحوم آیت الله طالقانی با بیان اینکه همسران آیت الله طالقانی در یک خانه زندگی نمی کردند افزود: بتول خانم و فرزندانش در خانه پیچ شمیران و توران خانم مادرم و فرزندانش در خانه شمیران زندگی می کردند. پدرم نیز در زندان قصر بین مسیر این دو خانه بود. (خنده)

Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2016-09-05 11:52:33Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com

مهدی طالقانی گفت: آقا همیشه عدالت را رعایت کرد از هر همسر خود 5 فرزند داشت ضمن آنکه 5 پسر و 5 دختر هم هستیم (خنده). عدالت هم بین دو همسر برقرار بود.
پسر مرحوم آیت الله طالقانی ادامه داد: احمد جلالی معاون وقت تلویزیون که برنامه قرآن در صحنه را با حضور آقا اجرا می کرد، نقل می کند روزی با آقای طالقانی به خانه آقای حجتی کرمانی رفتیم نهار آنجا مهمان بودیم. همسر آقای حجتی کرمانی می خواست به بهانه چایی آوردن وارد اتاق شود اما آقای حجتی مانع می شد. همسر ایشان که اصرار می کند، پدرم می گوید «آقای حجتی اجازه بده بیایند خب»، همسر آقای حجتی بالاخره می آید داخل اتاق و می گوید «آقای طالقانی ما شما را دوست داریم شما با رژیم شاه مبارزه کردید اما کار شما یک اشکال دارد؟» آقا می گوید «اشکال کار من چیست؟» همسر آقای حجتی می گوید «داستان اینکه شما دو همسر اختیار کردید چیست؟» آقا می گوید «عیبی ندارد شما این دو تا را بردار برو یک زن حسابی برای من بگیر». (خنده)

منبع: خبرگزاری خبرآنلاین

تاریخ درج مطلب: چهارشنبه، ۱۷ شهریور، ۱۳۹۵ ۱۱:۳۱ ق.ظ

دسته بندی: خاطرات مشاهیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *