«پس فردا ساعت ده صبح به مقدار پانزده دقیقه باید غصه بخورم!»

غلامعلی رجایی، پژوهشگر حوزه های تاریخ و سیره مشاهیر انقلاب در خاطره ای از شهید بهشتی در کانال تلگرامی اش نوشت: مدتی پیش سری به علی آقای جنتی زدم. کتاب سیره شهید بهشتی را که بنیاد شهید پس از سالها عملا توقیف حتی در دوره دولت تدبیر و امید به تازگی باز نشرکرده است! برایشان بردم و تقدیم کردم خوشبختانه یا … بیشتر وقت دیدار ما به بحث درباره این شهید عزیز قدرناشناخته -که آقای جنتی از دوران تحصیل در قم با وی که در دبیرستان حکیم نظامی معلم زبان بوده حشر و نشری داشته- سپری شد.
آقای جنتی خاطرات خوبی از شهید بهشتی داشت که ای کاش وقتی کتاب را با آن حجم دید و به شوق آمد و فرصت را غنیمت شمرده و مطالبی گفت آنها را لااقل با تلفن همراهم ضبط می کردم تا در تاریخ بعنوان سند بماند.
از جمله مطالبی که برایم خیلی جالب بود و من در طول مدت سه سال تحقیقی که در تالیف این کتاب بسیار ارزشمند گذاشتم نمونه و نظیرش را از کسی نشنیده بودم این خاطره بود که ایشان می گفت: «مرحوم دکتر شریعتی احترام خاصی برای مرحوم شهید بهشتی قائل بود و نظم برنامه ای و کاری او را خیلی می پسنید. یک روز دکتر شریعتی به من گفت فلانی این آقای بهشتی خیلی آدم جالبی است. سوال کردم چطور؟ دکتر با خنده گفت برای اینکه اینقدر در برنامه های زندگی و کاری روزانه اش نظم و ترتیب حاکم است که اگر مساله ای او را ناراحت و غصه دار بکند همان موقع غصه نمی خورد بلکه فوری دفترچه اش را از جیبش در می آورد و مثلا می نویسد پس فردا ساعت ده صبح به مقدار پانزده دقیقه باید غصه بخورم!»

تاریخ درج مطلب: پنجشنبه، ۱۷ خرداد، ۱۳۹۷ ۱۱:۵۸ ق.ظ

دسته بندی: خاطرات مشاهیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *