گزارشی از اوضاع و احوال ترامپ در آخرین روزهای قبل از انتخابات

نیویورک تایمز نوشت: دونالد ترامپ این روزها خوب نمیخوابد. ترامپ در جت شخصی بدقواره طلاکوب شده اش دوست ندارد استراحت کند یا با افکارش تنها باشد، او از دستیارانش میخواهد که در این سفرها او را همراهی کرده و با او حرف بزنند. او ترجیح میدهد یک نفر دائما به او تسلی خاطر بدهد.
او تلاش میکند بر نیازش به جلب توجه فائق بیاید. او در حالی که در کنار بوفه صبحانه در باشگاه گلف خود در دورال فلوریدا ایستاده به خبرنگار نیویورک تایمز میگوید من این اطراف بازی نمیکنم، در حقیقت از اینکه اینجا ایستاده مورد سوال و جواب قرار بگیرم احساس خوبی ندارم.

hdo7uxn7x17sjb7o9hdc
اما دقایقی بعد او این مشکل را حل کرد و به همان خبرنگار در هواپیمای شخصی اش پاسخ داد.
در روزهای آخر رقابت های انتخاباتی وضعیت ترامپ خوب نیست: آمارها نشان میدهد که آسیب پذیری این کاندیدای متظاهر بالاست و احتمال پیروزی او کم است.
ترامپ از قدرت خود تخریب کنندگی بالایی برخوردار است. این مساله بارها و بارها کاندیداتوری او را تضعیف کرده است.
دستیاران ترامپ در نهایت حساب کاربری او در توییتر را از چنگش درآوردند، جایی که ترامپ در آن به تخریب شدید رقبای خود مشغول بود. اما ترامپ همچنان به طور خصوصی در مورد روش های تنبیه دشمنانش بعد از روز انتخابات صحبت میکند.
مشاوران ترامپ در این روزهای پایانی شل شده اند. برخی مشاوران دائما با ترامپ صحبت میکنند و به واسطه مشاوره هایشان با او و تیم رهبری اش درگیر میشوند. ترامپ کسی است که از کامپیوتر استفاده نمیکند و از هزینه های گزاف تبلیغاتی اش شکایت میکند و نسبت به نقاطی که ممکن است از نظر او دور مانده باشد احساس شک و تردید دارد.
حتی اعضای هیات ستاد انتخاباتی او نیز داوطلبانه منفک شده اند. مشاور ارشد ارتباطات ترامپ بعد از اینکه در باشگاهی در لاس وگاس شب قبل از مناظره آخر انتخاباتی ترامپ با تیم انتخاباتی درگیر شد استعفا داد اما با استعفای او موافقت نشد.
این کش و قوس ها در درون ستاد انتخاباتی ترامپ بر اساس تعداد بیشماری از مصاحبه ها با ده ها تن از دستیاران او اثبات شده است.

irna_5711471424402
سخنگوی ترامپ درگیری در درون ستاد انتخاباتی ترامپ را رد کرده است و گفته رای دهندگان به پیام ترامپ پاسخ درخوری خواهند داد.
او انکار کرده که دختر ترامپ نسبت به برخی تبلیغاتی که او در آنها ظاهر شده است سوظن داشته است. گفته میشود دختر ترامپ از اعتبار اقتصادی اش در موسسه مالی ای که در آن سهام دار است نگران است و از این جهت خواسته هیچ تبلیغی با حضور او منتشر نشود.
بسیاری از جمهور خواهان معتقدند کار ستاد انتخاباتی ترامپ تمام است. برخی کارکنان جوان کمیته ملی حزب جمهوری خواهی در کنگره که تا پاسی از شب در کمپین مشغول بوده اند زودتر از موعد میزهایشان را ترک میکنند و زمانشان را در بارها میگذرانند. آنها از ترامپ شاکی اند چون به عقیده آنها او نه تنها انتخابات را از دست داده بلکه نامزد های مجلس نمایندگان و سنا را نیز با خود به پایین کشیده است.
دستیاران ترامپ 15 نکته مهم برای او برای سخنرانی اش تنظیم کرده بودند اما ترامپ در خلال سخنرانی اش در این سخنرانی تنظیم شده تجدید نظر کرد . او در باره فایل صوتی پخش شده علیه ش گفته بود که از زنانی که به طور علنی او را متهم کرده اند شکایت میکند.
مشاوران ترامپ از او خواهش میکردند که در نظراتش کمی تجدید نظر کند و کمتر از هشدار در سخنرانی هایش استفاده کند. برای کسانی که جرات حمله مستقیم به ترامپ را دارند مجازات های سنگینی در نظر گرفته شده است. او به بخشی از مشاورانش که به او التماس میکردند دست از این تهدیدهایش بردارد گفته بود: نمی تواند بنشیند و به این زنان اجازه دهد که به او حمله کنند.
سایه ای از ناامیدی بر اردوگاه جمهوری خواهی سیطره پیدا کرده است.
نظر سنجی های اخیر شبکه خبری ای بی سی نشان میدهد که او 12 پوینت از کلینتون عقب تر است. دستیاران ترامپ برنامه ای را برای مقابله با این شبکه ترتیب داده اند و این شبکه را متهم به جانبداری کرده اند.
انتشار خبر عجیب رییس اف بی آی درباره بازبینی ایمیل های کلینتون بسیار شگفت انگیز بود.
در بعد از ظهر روزی که این خبر منتشر شد ترامپ و دستیارانش این خبر را در تلویزیون هواپیما دیدند. ترامپ نسبت به اظهار نظر در این خصوص مردد بود.
او از حلقه همراهش در این سفر پرسیددر این مورد چه فکر میکنید.
پاسخ مردانی که در صندلی ها چرمی هواپیما لم داده بودند ساده بود: این میتواند روند انتخابات را تغییر دهد. اما رییس ستاد انتخاباتی ترامپ معتقد بود که این یک تله است.
ترامپ از یک کلیپ کوتاه در آگهی که او را در آغوش یکی از زنان حامی اش نشان میداد شکایت کرد . او از این نگران بود که این ضد تبلیغ قلمداد شود.
او زمانی یکه نظر سنجی ها رقابت ها را نزدیک خواندند بسیار راضی به نظر میرسد. البته رفتارهای خوب کوتاه مدت او نمیتواند رقتارهای نا بهنجار او را در 16 ماه گذشته پاک کند. دستیاران او اذعان میکنند که تلاشهای آنها برای هدایت ترامپ بسیار متزلزل است.

ddbe908b-5c66-445e-b927-3bf72b9a53a4
او خودش میداند که شانسش در انتخابات حرف و حدیث های زیادی دارد: شاید مهمترین امید آنها یعنی ایمیل های کلینتون که هزینه زیادی روی آن شده بود روز گذشنه ناکام ماند. اما گفته میشود بودجه های مخفی و قدرتهای پشت پرده ای پشت عملیات های سیاسی ترامپ است.
در آن زمان ترامپ و دستیارانش در زیرزمین برج ترامپ لپتاپشان را باز کردند و در وبسایتی که به کاربرانش قابلیت ایجاد نقشه انتخاباتی برنده خودشان را بسازند وارد شدند.
آنها در عرض ده دقیقه در کشور سفر کردند و ترامپ را در راس ایالت هایی که به دموکرات ها در انتخابات قبلی متمایل بودند نظیر نیو مکزیکو و کلورادو قرار دادند.
آنها حتی در نظر سنجی های اخیر که رشد کلینتون را در این رای گیری ها نشان میداد نیز سعی کردند خودشان را قانع کنند.
ترامپ در هفته پایانی رقابت های انتخاباتی اش به هواپیمایش برگشت و روی صندلی چرمی اش لم داد از قبول هر گونه پیش بینی نامشخصی که از شکست او در انتخابات خبر میداد سر باز زد.
منبع: انتخاب

تاریخ درج مطلب: سه شنبه، ۱۸ آبان، ۱۳۹۵ ۱۲:۲۹ ب.ظ

دسته بندی: خاطرات سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *