گلایه از حذف رقیب در سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی

خاطره روز 25 فروردین سال 1361

امروز را به‌ خاطر حمایت‌ از نهضت‌ مردم‌ فلسطین‌ تعطیل‌ عمومی‌ اعلام‌ کرده‌ایم‌. پیشنهاد از ملک‌ خالد به‌ عنوان‌ رئیس‌ سازمان‌ کنفرانس‌ اسلامی‌ است‌ که‌ بسیاری‌ از کشورها پذیرفته‌اند و امروز را تعطیل‌ کرده‌اند. ما علاوه‌ براین‌، راهپیمایی‌ هم‌ اعلام‌ کرده‌ایم‌ که‌ انجام‌ شد و امام‌ هم‌ پیام دادند که‌ احمد آقا در مراسم‌ خواند.
احمد آقا ظهر به‌ منزل‌ ما آمد و درباره‌ لزوم‌ اقدام‌ مناسب‌ در مقابل‌ اقدام‌ مهم‌ سوریه‌ که‌ لوله نفت‌ عراق‌ را ـ که‌ از سوریه‌ به‌ مدیترانه‌ می‌رود ـ بسته‌ و جلوی‌ ورود دو قطار و ماشین‌ها را که‌ از ترکیه‌ و لبنان‌ به‌ عراق‌ آذوقه‌ و کالا می‌برند گرفته‌، صحبت‌ داشت‌. قرار شد که‌ در نماز جمعه‌ تشکر کنیم‌. شکست‌های‌ فاحش‌ عراق‌ در تصمیمات‌ دولت‌های‌ عربی‌ هم‌ اثر گذاشته‌ و اقدامات‌ مهمی می‌کنند، مثبت‌ یا منفی‌.
این‌ روزها، مسئله‌ روز شروع‌ تظاهرات‌ و اعتصاب‌ها در فلسطین‌ اشغالی‌ است‌ که‌ با شعار الله‌اکبر و به‌ شیوه‌ مبارزات‌ مردم‌ ایران‌ انجام‌ می‌گیرد.
تمام‌ روز را در خانه‌ ماندم‌. عصر آقای‌ [بهزاد] نبوی‌ و گروهی‌ از جناح‌ ایشان‌ در سازمان مجاهدین‌ انقلاب‌ اسلامی‌ آمدند. از جناح‌ حزب‌الله‌ سازمان و آقای‌ [حسین‌] راستی‌ [کاشانی‌] گله داشتند، که‌ اینها را به‌ مخالفت‌ با ولایت‌ فقیه‌ متهم‌ و بدنام‌ و اخراج‌ می‌کنند و کمک‌ می‌خواستند.
آقای‌ [محسن‌] رفیق‌ دوست‌ آمد و گزارش‌ سفرش‌ را به‌ لیبی‌ و سوریه‌ داد که‌ موفق‌ بوده‌ است‌ و در تأمین‌ نیازهای‌ ما مساعدت‌هایی‌ کرده‌اند و می‌کنند.

منبع: کارنامه و خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی سال 1361، نشر معارف انقلاب، خاطره روز 25 فروردین

تاریخ درج مطلب: دوشنبه، ۲۷ فروردین، ۱۳۹۷ ۱۲:۴۰ ق.ظ

دسته بندی: خاطرات سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *