سفر رهبر انقلاب به مشهد با قطار/ اتفاق نظر رهبری و هاشمی در مضر بودن اظهارات جنتی!

روزنوشتهای آیت الله هاشمی رفسنجانی، 5 شهریور 1374

در گزارش‌ها، مسایل عراق هنوز مورد توجه است. ستاد تنظیم بازار جلسه داشت. درباره ورود اتومبیل‌‌های زیادی که در گمرک جمع شده و صاحبان آنها، حاضر به مرجوع‏ کردن نیستند، بحث ناتمام داشتیم. سهمیه ارزی صنایع را اضافه کردیم و گزارش عملکرد سازمان تعزیرات حکومتی و بازرسی و گزارش مصرف سهمیه‌های ارزی صادراتی را استماع کردیم.
عصر در جلسه هیأت دولت، آیین‌نامه بیمه درمانی را تصویب کردیم. قرار شد روحانیت، دانشجویان و سربازان، بیمه مجانی شوند. ساخت نیروگاه کرمان توسط گلزار به صورت B.O.T تصویب شد.
شب آیت‏ الله خامنه‌ای میهمانم بودند. امروز از مشهد با قطار مراجعت کرده‌اند. با قطار هم رفته بودند. 25 روز آنجا بودند و خیلی راضی‌اند. درباره حوادث عراق مذاکره کردیم. نظر ایشان این است که حسین ‌کامل، برای مسایل شخصی و نجات از سرنوشتی که فکر می‌کنند، دیر یا زود سران رژیم عراق خواهند داشت، در رفته و دیگران از این موقعیت استفاده می‌کنند. توافق داشتیم که نباید در این شرایط، در این خصوص سرمایه‌گذاری کنیم و به تناسب شرایط و پیشامدها تصمیم بگیریم.
در مورد اظهارات آقای [احمد] جنتی که آتش‏ زدن کتابخانه‌ای [=کتابفروشی مرغ آمین] را تأیید کرده بود، هر دو اتفاق‏ نظر داشتیم که مضر است و باید به نحوی جبران شود. در مورد انتخابات مجلس هم بحث شد و موضع‏شان در خصوص مقابله به مثل با آلمان را تأیید کردند و از استاندار خراسان و پیشرفت‌های مشهد و رونق استان، اظهار رضایت کردند.

تاریخ درج مطلب: پنجشنبه، ۶ شهریور، ۱۳۹۹ ۸:۱۲ ق.ظ

دسته بندی: خاطرات سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *