خاطره آیت الله ری شهری از سخنرانی احمدی نژاد در حج

پنجمین جلد از خاطرات آیت‌الله ری‌شهری که در برگیرنده دو دهه سرپرستی حج توسط اوست، چنین می‌خوانیم:
روز دهم ذیحجّه اطّلاع داده شد که آقای احمدی‏‌نژاد قصد دارد شب به چادر بعثه در منا بیاید و در آنجا سخنرانی نیز داشته باشد… خلاصه صحبت ایشان آن بود که در حال حاضر، امام زمان( عج) جهان را اداره می‏‌کند و هدایت شخص ایشان هم با خود امام زمان است. ضمناً با اشاره به سخنرانی چندی پیش خود در دانشگاه کلمبیای امریکا، آن سخنرانی را نیز با هدایت امام زمان دانست و همچنین بر این نکته تأکید ورزید که قضایای هسته‏‌ای را هم آن حضرت هدایت می‌‏کند.
آقای احمدی‌‏نژاد در ادامهٔ سخنرانی خود مدّعی شد سایر مسلمانان ایمان واقعی ندارند و حج‌‏ّشان هم حج نیست که باتوجّه به حضور برخی علمای اهل‏ تسنّن در بعثه، این مطلب بازتاب خوبی نداشت.
مطالب ایشان به‌گونه‏‌ای بود که توصیه کردم نوار آن به ایران منتقل نشود، چراکه به نظرم رسید نه برای نظام جمهوری اسلامی ایران خوب است و نه برای شخص ایشان، ولی بعداً دیدم که مسئولان دفتر رئیس‌جمهور، قسمت اوّل صحبت‏‌های ایشان را به ایران منتقل کرده‌‏اند و این سخنان در رسانه‌‏ها نیز تحت عنوان «مدیریّت جهان با امام زمان است»، انعکاس یافته است.
در پایان این مراسم آقای جوانفکر با اصرار زیاد از من خواست بیانیه‌‏ای در تشکر و تجلیل از آقای احمدی‌‏نژاد به مناسبت حضور در چادر بعثه منتشر شود که با این کار موافقت نکردم.
منبع: سایت تابناک

تاریخ درج مطلب: سه شنبه، ۱۵ اردیبهشت، ۱۳۹۴ ۲:۴۳ ق.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *