رد پیشنهاد ریاست قوه قضائیه توسط هاشمی رفسنجانی/ پیشنهاد نمایندگی خط هوایی عربستان در ایران به فرزند هاشمی رفسنجانی

رونوشتهای آیت الله هاشمی رفسنجانی، 7 خرداد 1378

برای اقامه جمعه به دانشگاه تهران رفتیم. بحث اخلاق در قرآن را آغاز کردم. ظهر بچه‌ها جمع بودند. یاسر گفت، ده هزار جلد کتاب عبور از بحران ( کارنامه و خاطرات ۱۳۶۰) در حال اتمام است و مقدمات چاپ دوم فراهم شده. درباره پذیرفتن نمایندگی خط هوایی عربستان در ایران، مشورت کرد؛ خیلی ها مخالف‌اند و می گویند، دون‌ شأن فرزندان مقام های عالی کشور است.
عصر حسن‌ آقا خمینی، برای دعوت شرکت در مراسم [سالگرد ارتحال] امام آمد و گفت، طلبه‌ها در قم، از سفر آقای [سیدمحمد] خاتمی، [رییس‌جمهور]، استقبال خوبی نکردند و به خاطر عدم اختصاص جلسه خاص برای طلاب، معترض هستند.
در خبرها هم هست‌ که اعلامیه‌های متعددی در اعتراض به برنامه‌های سفر و آمدن افراد خاص از تهران پخش شده و گفت، آشیخ جواد تبریزی، حاضر به دیدار با آقای خاتمی نشد و بقیه ملاقات‌ها خوب بوده و حضور کمرنگ طلبه‌ها در برنامه سخنرانی در صحن هم موجب تحلیل‌های نامناسب شده است.
از محافل چپی ها نقل کرد که اختلافات شدیدی بین آنها بروز کرده و نمونه‌ آن، وضع شورای شهر تهران است. مجمع روحانیون [مبارز]، به فکر افتاده که از لیبرال‌ها فاصله بگیرد و با جناح راست به توافق برسد که نیروهای چپ را از انتخابات مجلس حذف نکنند. از من خواست که ریاست قوه قضاییه را بپذیرم و گفت، آقای سید محمود هاشمی [شاهرودی]، نمی تواند قوه قضاییه را اداره کند؛ نپذیرفتم.
عصر مقداری وقت، به خواندن یادداشت‌های خاطرات عفت صرف‌ کردم که مشغول نوشتن است.

تاریخ درج مطلب: یکشنبه، ۸ خرداد، ۱۴۰۱ ۵:۳۰ ق.ظ

دسته بندی: خاطرات سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *