روایت رهبر انقلاب از ماجرای شهادت هاشمی رفسنجانی در خواب!

روزنوشتهای آیت الله هاشمی رفسنجانی، 20 اردیبهشت 1377

در گزارش‌ها، عدم امکان تشکیل جلسه مذاکرات صلح خاورمیانه در ضرب‌الاجل [بیل] کلینتون، [رییس‌جمهور آمریکا] –دوشنبه- شکستى براى دولت آمریکا و ادامه مشاجره بین آمریکا و اسراییل که پیشنهاد آمریکا را نپذیرفته، تلقى شده است. ادامه تشنج در اندونزى، به اضافه اعلان قطع همکارى نظامى آمریکا با اندونزى، مسأله مهمى شده و تشنج مذهبى در پاکستان با خودکشى یک کشیش، در اعتراض به قانون ارتداد که در اثر آن یک مرتد مسیحى‌شده، محکوم به اعدام شده و تظاهرات مسیحیان و مسلمانان در مقابل هم، مسأله مهمى است.

آقاى دکتر [علی] عباسپور، نماینده مجلس‌آمد. نسبت به افکار فراجناحى من، اظهار وفادارى کرد و با تنگ‌نظرى‌هاى جناحى در مجلس و کشور، اظهار مخالفت نمود. از من خواست براى نجات کشور از این نزاع‌ها و درگیرى‌ها، وارد عمل شوم و براى شیوه کار خود در مجلس مشورت‌ کرد و از تأسیس دانشگاه آزاد اسلامى توسط من و حمایت‌هاى همه جانبه از اول تا امروز قدردانى نمود و آن را اثر جاودان در خدمات من معرفى‌ کرد.

دکتر [عبدالله] جاسبى، [رییس دانشگاه آزاد اسلامی] آمد. از برنامه‌هاى وزارت علوم براى تسلط بر دانشگاه آزاد اسلامى و راه‌هاى مقابله با آن گفت. به ایشان گفتم، واحد مشکین‌شهر را راه بیندازد. اظهارات دیروز آقاى دکتر [مصطفی] معین، [وزیر فرهنگ و آموزش عالی] را گفتم که قصد همکارى با دانشگاه آزاد را دارد و نه مخالفت.
عصر آقاى [مصطفی] پورمحمدى، [معاون وزارت] اطلاعات آمد. از انتخابات اخیر ارمنستان گفت و از نفوذى که در گروه پان‌تُرکیست‌ها دارند که علیه وحدت ارضى ایران تلاش مى‌کنند و از برنامه‌اى که در سفر به کُره شمالى براى اخذ کالاهاى ویژه داشته و عدم ملاقات با رهبر آنها، علیرغم داشتن پیام آقاى خاتمى و مسایل مربوط به [آقای هلموت هوفر]، بازرگان محکوم به اعدام آلمانى و… گفت.

دکتر [محمدحسین] عادلى، [سفیر ایران در کانادا] آمد. از گستاخى که در جامعه، در مورد ولایت‌فقیه و نظام پیش آمده و از مشکلات اقتصادى و فرار سرمایه‌ها و افراد، اظهار نگرانى‌ کرد و از من خواست‌ که جلوی بدتر شدن وضع را بگیرم.

شب میهمان رهبرى بودم. درباره [جامعه] روحانیت مبارز و [انتخابات مجلس] خبرگان و… صحبت کردیم. آیت‌الله خامنه‌اى گفتند، در ایامى که من در سفر [مُغان] بودم، خواب دیده‌اند که محسن ما به ایشان اطلاع داده که من شهید شده‌ام؛ خیلى گریه‌ کرده‌اند و تلفنى با عفت تماس‌ گرفته‌اند که تسلیت بگویند، ولى شدت بُغض و گریه، اجازه صحبت نداده و فقط توانسته‌اند بگویند که اصلاً خودشان را براى زندگى بعد از من، آماده نکرده‌اند.

در صحبت‌هایمان، مقدارى راجع به تاریخ فقه و فقهاى بزرگ و نظریه ولایت‌فقیه بحث کردیم. درباره [مجلس] خبرگان، ایشان نظر به اجلاس فوق‌العاده براى اصلاح انتخابات ندارند و فکر مى‌کنند، ترکیب خبرگان آینده، هر چه بشود، اثری بر وضع رهبرى فعلى ندارد، ولى در مورد رهبرى آینده، مى‌تواند مؤثر باشد.

منبع: انتخاب

تاریخ درج مطلب: دوشنبه، ۲۰ اردیبهشت، ۱۴۰۰ ۹:۳۳ ب.ظ

دسته بندی: خاطرات سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *