ابراهیم رئیسی خطاب به هاشمی رفسنجانی: ما در بررسى امور کشور، به این نتیجه رسیده‌ایم که غیر از شما، کسى نمى‌تواند کشور را از این بحران نجات دهد.

روزنوشتهای آیت الله هاشمی رفسنجانی، 20 آذر 1377

پیش از ظهر، براى خطبه‌ها مطالعه‌ کردم. نمازجمعه را اقامه نمودم. بعضى از اعضاى ستاد نمازجمعه، به تُندى از برخورد و اظهارات رییس جمهور در دانشگاه شریف، انتقاد و بدگویى مى‌کردند. آقاى [ابراهیم] رییسى، رییس بازرسى کل‌ کشور که سخنران قبل از نمازجمعه بود، به طور خصوصى‌ گفت، ما در بررسى در امور کشور، به این نتیجه رسیده‌ایم که غیر از شما، کسى نمى‌تواند کشور را از این بحران نجات دهد. گفتم، نیروى جوان‌تر و پُرانرژى‌ترى لازم است. در خطبه‌ها، از نزاع‌ها و برخوردهاى حذفى انتقاد کردم و بر ضرورت امنیت و حفظ آرامش تأکید‌کردم.

ظهر بچه‌ها جمع بودند. شب، عفت براى سفر عُمره به فرودگاه رفت. براى بلیت‌‌ها و ویزا و گذرنامه خانم نقاش، مشکلاتى داشت‌ که باعث اوقات تلخى زیاد او شد. گزارش‌ها حاکى است که در اکثر نمازجمعه‌هاى امروز، از برنامه دانشگاه شریف و گروه 13 نفره آمریکایى و گران شدن بنزین، انتقاد شده و اینها فشار زیادى بر دولت وارد مى‌کند. در نمازجمعه هم شعارهایى بعد از نماز، در این خصوص داده شده. طومارى امضا مى‌کردند که از مجلس مى‌خواستند، وزیر امورخارجه را استیضاح کنند و علیه روزنامه‌هاى سلام و ایران و همشهرى، شعار مى‌دادند.

در گزارش‌هاى جهانى، نزدیک‌شدن استیضاح رییس‌جمهور آمریکا به اتهام دروغ و فساد اخلاقى و سوءاستفاده از قدرت و تلاش براى جلوگیرى از اجراى قانون، مسأله مهمى است. جمهورى‌خواهان، تهاجم دارند و دمکرات‌ها هم منتقدند.

در رسانه‌هاى غربى، تهاجم وسیعى علیه ایران و محافظه‌کاران ایران و شخص رهبرى، در مورد حوادثى که روزهاى اخیر، براى چند روشنفکر پیش آمده، در جریان است و صحبت از تشکیل دادگاه بین‌المللى مى‌کنند. قیمت نفت هم رو به کاهش است. عفت ساعت نُه شب، براى سفر عُمره، به سوى عربستان پرواز کرد.

منبع: پایگاه جماران

تاریخ درج مطلب: جمعه، ۲۴ اردیبهشت، ۱۴۰۰ ۷:۲۱ ب.ظ

دسته بندی: خاطرات سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *