سفر نوروزی رهبری به شمال/ نظر هاشمی درباره فیلم از کرخه تا راین

در خاطره نوشتهای مرحوم هاشمی رفسنجانی در روز 2 فروردین سال 1372 میخوانیم:

دیشب هم کمى برف باریده. با همشیره فاطمه و کاظم سحرى خوردیم. پیش از ظهر به دفتر رفتم. آقاى [مسیح] مهاجرى، [مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی] آمد؛ اصرار دارد که براى افتتاح چاپخانه روزنامه جمهورى اسلامى بروم. آقایان [محمد] خاتمى، [مشاور رییس‌جمهور]، [محسن] نوربخش، [وزیر امور اقتصادی و دارایی] و [محمدعلی] نجفى، [وزیر آموزش و پرورش] آمدند. کمى درباره حوادثِ جارى روسیه و سیاست خارجى‌مان مذاکره شد.
آقاى [حسین] محلوجى، [وزیر معادن و فلزات] آمد. درباره آقاى [محمدتقی] بانکى، معاونش و [محسن] کلاهدوز و شرکت فولاد و شرکت مس صحبت شد. گفتم بهتر است براى ورود محصولات فولادى و پتروشیمى که مواد پایه و خوراک صنایع کشورند، تعرفه‌اى نبندیم.
آقایان حلاجیان و شهسوارى با مهدى آمدند. راجع به اصلاح منزل و تغییرات آن صحبت کردیم و تصمیم نهایى اتخاذ شد. با محسن در رفسنجان تلفنى صحبت کردم و گفتم تعمیر خانه پدرى در بهرمان نوق را انجام دهند.
تلفنى با رهبرى که در شمال هستند، در مورد برنامه عید فطر و اینکه باید براى احتمال عید بودن چهارشنبه یا پنج‌شنبه آماده باشیم، صحبت کردم. عصر فیلم جدید «از کرخه تا راین» را دیدم. کارگردان آن نیز توضیح مى‌داد؛ جالب است اما اشکالاتی هم دارد.
عصر به خانه برگشتم. احمدآقا آمد و از سفرش به اسپانیا تعریف کرد؛ از آلمانى‌ها به خاطر تفتیش بدنى ایشان در فرودگاه گله داشت. اطبا گفته‌اند که براى جلوگیرى از تشدید کسالتش، به داخل شهر تهران که آلوده است، نرود.
در گزارش‌ها، هنوز مسأله روسیه در صدر است. پارلمان تشکیل شده و از دادگاه قانون اساسى خواسته که درباره اقدام یلتسین نظر بدهد که اگر خلاف قانون اساسى باشد، مى‌تواند به استیضاح یلتسین بیانجامد. شکست حزب سوسیالیست فرانسه در انتخابات مجلس، خبر مهم دیگر است.

تاریخ درج مطلب: جمعه، ۹ فروردین، ۱۳۹۸ ۸:۳۰ ب.ظ

دسته بندی: خاطرات سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *