عدم همکاری مراجع با رهبری برای کامپیوتری و هماهنگ کردن شهریه طلاب/ دعوت از میرسبیم برای سفر به آمریکا

روزنوشتهای آیت الله هاشمی رفسنجانی، 2 اردیبهشت 1377

آقاى [امیر] تهرانى از [وزارت] اطلاعات آمد. بولتن‌هاى ویژه را آورد و گفت، در جلسه اطلاع رسانى دولت بوده. در آنجا که آقایان [عطاءالله] مهاجرانى، [وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سخنگوی دولت]، [فریدون] وردى نژاد، [مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی-ایرنا] و [احمد] بورقانى، [معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد] هم بوده‌اند، تصمیم گرفته‌اند که برنامه تبلیغات علیه تندروی جناح راست و اخلالگران در نمازجمعه و آقای رسولی‌نژاد را به عنوان حمایت از من، تا دو هفته دیگر ادامه دهند و دانشگاه‌ها هم فعال شوند. گفت، در ملاقات آقاى ناطق نورى، [رییس مجلس]، از ایشان شنیده که رسولی نژاد را خام و بی‌تدبیر خوانده و گفته که ما را به زحمت انداخته است.
آقایان [احمد] سروش نژاد، [مدیر مؤسسه تحقیقات و پژوهش‌های علمی-سیاسی ندا] و… آمدند. گزارش برنامه کارى خود در مورد تحقیقات درباره اسراییل و صهیونیسم و فلسطین را دادند و از من نظر و کمک خواستند. از طریق ماهواره، برنامه‌ شبکه‌های تلویزیونى اسراییل را مى‌گیرند. از اینترنت و راه‌هاى دیگر استفاده مى‌کنند.
دکتر اسماعیل [ساعی‌ور ایرانی‌زاد، استادیار فیزیک دانشگاه تربیت مدرس] آمد. گزارشى از طرح تحقیقاتى براى ساخت مولد برق با سوخت هیدروژن و اکسیژن داد. بنا شد طرح را براى بررسى به مرکز تحقیقات استراتژیک [مجمع تشخیص مصلحت] بدهیم.
اخوى محمد، [معاون اجرایی رییس جمهور] آمد. عصبانى است، از رفتار قوه قضاییه در پرونده شهردارى تهران و گفت، باعث دورى بخشى از مردم از نظام شده و بد مى‌گویند.
عصر آقایان [محمود] محمدى عراقى، [رییس سازمان تبلیغات اسلامی]، [علی] سعیدى، [قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی] و سبحانى آمدند. براى برنامه جلسه مبلغان اعزامى از قم توضیحات دادند و از عدم همکارى مراجع قم با رهبرى براى کامپیوترى کردن و هماهنگ کردن شهریه‌ها گفتند که باعث شکست طرح رهبرى شده است.
آقاى [مصطفی] میرسلیم، [وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی] آمد. براى سفر به آمریکا مشورت کرد؛ از سوى صنایع اتومبیل سازى آنجا دعوت شده است. از آقاى [عطاءالله] مهاجرانى، [وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی] شکایت کرد که تهمت کم شدن پول‌ کتاب‌هاى خارجى در نمایشگاه را مطرح کرده و گفت، دروغ است؛ خواست که اصلاح کند. از من خواست که به [حزب] مؤتلفه توجه بیشترى بکنم و پرسید، تا کجا از شهردارى تهران حمایت مى‌کنم.
آقاى [اسحاق] جهانگیرى، [وزیر صنایع و معادن] آمد. گزارش وضع تولیدات وزارت و طرح‌هاى در دست اجرا را داد و از پرونده شهردار و عواقب سیاسى آن اظهار نگرانی کرد و از مشکلات اقتصادى کشور و از ضعف مدیریت در دولت گفت. خواست که به آقای [محسن] نوربخش، [رییس کل بانک مرکزی] بگویم، به شرکت فولاد اهواز وام بدهد که بیش از 100 میلیارد تومان بدهى دارد.
[آقای عبدالله نوری]، وزیر کشور آمد. براى حل معضل پرونده شهردارى تهران چاره‌جویى نمود و نیز مشکل انتخابات [مجلس] خبرگان که فکر مى‌کند، با قانون موجود، شرکت مردم، وسیع نخواهد بود. پیشنهاد دارند که قانون را به گونه‌ای اصلاح کنند که عده بیشترى نامزد شوند. گفت، بنا دارد انتخابات شوراها [ی شهر و روستا] را در بهمن ماه انجام دهد و از من خواست که از دولت حمایت کنم.

تاریخ درج مطلب: شنبه، ۳ اردیبهشت، ۱۴۰۱ ۶:۰۰ ق.ظ

دسته بندی: خاطرات سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *