رهبری 4ماه از خاطرات هاشمی رفسنجانی را یک شبه خواند/ نامه انتقادی احمد توکلی به رهبری برای آزادی کرباسچی

روزنوشتهای آیت الله هاشمی رفسنجانی، 30 فروردین 1377

پیش از کمیسیون خاص، مرکز تحقیقات استراتژیک جلسه داشت. مقرر شد، مستقل از دبیرخانه [مجمع تشخیص مصلحت نظام] و زیر نظر رییس [مجمع] باشد. عصر آقاى [سیدحسن] پاک‌ نژاد آمد. پیشنهادهایی براى تشکیلات مجمع تشخیص مصلحت نظام داشت؛ قبلا براى مصاحبه درباره مجمع، به عنوان تکمیل تز دکترایش، وقت گرفته بود.

آقاى دکتر [مهدی] اکبرزاده، متخصص شیمى، براى قدردانى از حمایت‌هاى من آمد. در بخش تولید مواد اولیه سموم با وزارت کشاورزى کار مى‌کند. براى رفع مشکلات، استمداد کرد و براى کیفیت کار، با توجه به عضویت ایران در کنوانسیون خلع سلاح شیمیایى و نحوه پرداخت اعتبارات، مشورت نمود. پیشنهاد دارد، رییس صنایع سموم کشاورزى را عوض کنیم. از خطبه‌هاى نمازجمعه اخیر من، قدردانى کرد.

آقاى صادق خرازى آمد. از خطبه دوم نمازجمعه من، اظهار امتنان نمود و از آقای کرباسچى دفاع کرد و براى شغل خودش مشورت نمود. قرار شد با آقاى [عبدالمجید] معادیخواه در بنیاد تاریخ همکارى کند. کتاب خاطراتم را با امضا هدیه گرفت. محسن، براى کارهاى دفتر و تنظیم برنامه سفر به قم و مغان آمد.

شب میهمان رهبرى بودم. درباره سفرم به قم و مُغان و کوه‌نوردى ایشان و من و مسایل شهردارى [تهران] و شطینت‌هاى روزنامه جامعه صحبت کردیم. از روزنامه جامعه، به شدت ناراحت‌اند. ایشان از خاطرات سال 60 من، تعریف زیادى کردند؛ قبلا چهار ماه را به ایشان داده بودم که براى مشورت ببینند. گفتند، همه را در یک شب خوانده‌اند، از بس‌که شیرین است. خواستند که ماه‌هاى دیگر را هم بدهم که بخوانند و هیچ مورد انتقادى هم نداشتند. گفتند، آقای احمد توکلى، نامه‌اى به ایشان نوشته و از دستور آزادى [آقای غلامحسین کرباسچی]، شهردار تهران، انتقاد کرده است.

امروز مقدارى باران داشتیم. چند روزى که برخلاف معمول سنواتى، هوا گرم شده و در قفقاز و بعضى جاهاى دیگر دنیا هم چنین است و در شمال، باعث از بین رفتن خزانه‌ نهال‌هاى برنج شده است.

تاریخ درج مطلب: چهارشنبه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۱ ۶:۰۰ ق.ظ

دسته بندی: خاطرات سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *