ماجرای خانه روزنامه نگاران زائری در خاطرات هاشمی رفسنجانی

روزنوشت های آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۵ مرداد ۱۳۷۷ در اخبار، عدم توفیق تیم کُشتى جام حُسن‌نیت ایران در آمریکا مورد توجه است؛ به‌خصوص که در اثر حضور جمعى از منافقین در سالن و تبلیغات علیه ایران و رییس‌جمهور ایران و قهر و اعتراض کشتى‌گیران و برخورد ضعیف آمریکا با منافقین، با اینکه آنها را تروریست شناخته، قضیه را سیاسى کرده است. و نیز منابع غربى تبلیغات گسترده‌اى درباره برنامه‌اى را شروع کرده‌اند که در پاریس، روز جمعه آینده برگزار مى‌شود و [آقای باری روزن]، یک گروگان آمریکایى در ایران و آقای [عباس] عبدی، به عنوان یک گروگان‌گیر ایرانى، در آن به هم مى‌رسند و سخنرانى دارند.

یک سازمان جهانى [= یونسکو]، این برنامه را تدارک دیده و نشان مى‌دهد که غربى‌ها، در نزدیک‌ کردن ایران و آمریکا، جدى هستند.

حمایت دولت و آقاى خاتمى، در جلسه دیشب خود از آقاى کرباسچى، مورد توجه است و صدور اعلامیه‌ها و اظهارنظرهاى متقابل، فراوان است. دستگیرى جمعى از زنان بدحجاب در عصر دیروز، توسط مأموران نهى از منکر در تهران، به اضافه بازداشت آقاى سعیدزاده، از سوژه‌هاى تبلیغاتى دیگر غربى‌ها علیه محافظه‌کاران در ایران است و همه اینها را به نحوى با ولایت‌فقیه و رهبرى مربوط مى‌کنند.

در مجموع، حجم تبلیغات برنامه‌ریزى شده علیه رهبرى ایران، فوق‌العاده است و کم‌کم به امام راحل هم سرایت کرده و اخیراً مقاله‌اى در نشریه «خانه» منتشر شده که از سیاست‌هاى امام، به خصوص در جنگ تحمیلى و سلمان رشدى و… به تلخى انتقاد شده و با احضار [آقای محمدرضا زائری]، صاحب نشریه به دادگاه، بُعد جهانى گرفته است.

جناح مقابل محافظه‌کاران، از نقاط ضعف طالبان هم بر این تبلیغ به نفع خود علیه نیروهاى راست استفاده مى‌کنند و متأسفانه راستى‌ها، جز فشار و تهدید، شیوه مناسبى براى تبلیغ ندارند و با صراحت، دموکراسى و آرای مردم را در مقابل ولایت‌فقیه قرار مى‌دهند و آخرین نوع، اظهارات مکرر آقاى [محمدتقی] مصباح‌یزدى در سخنرانى‌هاى قبل از خطبه‌هاى جمعه است.

در منزل بودم. اکثر وقت به مطالعه گذشت؛ مطالعه تاریخ ایران و سرگذشت تاریخى بحث‌هاى فقهى مربوط به خمس، از زمان شیخ صدوق تا امروز، از متون اصلى فقه. در گزارش‌ها، اعلان مخالفت قوه قضاییه با شیوه عملکرد روزنامه توس، بعد از لغو امتیاز [روزنامه] جامعه و تحلیل‌هاى غربى‌ها از فشارها بر آقاى ‌خاتمى و عدم قدرت مقابله ایشان، مهم است.

عصر، کارها و بولتن‌ها را آوردند. شب، فرشته و مهدى، شام ماکارونى آوردند. فائزه هم آخر شب براى ارایه شماره دیگرى از روزنامه زن و مشورت آمد. عفت از پرتوریا [در آفریقای جنوبی]، تلفن کرد و خبر سلامتى و راحتى را داد.

تاریخ درج مطلب: چهارشنبه، ۶ مرداد، ۱۴۰۰ ۱:۱۶ ب.ظ

دسته بندی: خاطرات سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *