آیت الله بروجردی هم مجلس اعلای شیعیان را تایید کرد.

آیت الله سید رضی شیرازی، از دوستان امام موسی صدر در مجموعه خاطراتش که در کتاب «در طریق معرفت» منتشر شده نکاتی را درباره اقدام امام صدر برای تاسیس مجلس اعلای شیعیان عنوان کرده است. بخشی از گفته های وی را در ادامه می خوانید.
«حالا نمی‌دانم آقا موسی زنده است یا از دنیا رفته. هرجا و هر جور هست، خدا حفظش کند، اگر هم از دنیا رفته خدا رحمتش کند. نمی‌دانم چه تعبیر کنم. ایشان تازه به لبنان آمده بود و بعد از مرحوم سیدعبدالحسین شرف‌الدین، رهبری شیعیان لبنان را به عهده داشت. البته هنوز به اندازه کافی رشد نکرده بود و همه او را نمی‌شناختند. در مدت دوازده روز اقامت در لبنان با آقا موسی خیلی رفت و آمد و مذاکره داشتیم. هنوز مجلس اعلای شیعه تشکیل نشده بود. بعداً آقا موسی فعالیت کرد و این مجلس را تشکیل داد و رسمی شد. خودش هم رئیس آن شد. بعد هم آقای شیخ مهدی شمس‌الدین رئیس شد. در لبنان دو مجلس هست، یکی مجلس اعلای فتوا که مال سنی هاست و یکی هم مجلس نمایندگان شیعه که همان مجلس اعلای شیعیان است.
وقتی برای آقای بروجردی از فعالیت آقا موسی صدر و ایده او درباره تأسیس مجلس اعلای شیعیان گفتیم، خیلی تعجب کرد. ایشان آشنا نبود و فکر می‌کرد که در این مجلس قرار است فتوا بدهند. توضیح دادم که مجلسی مشورتی خواهد بود و برای تشکل شیعیان لبنان از نظر سیاسی خیلی مهم است. آقای بروجردی هم تأیید کردند.»

منبع: پایگاه موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر

تاریخ درج مطلب: دوشنبه، ۱ خرداد، ۱۳۹۶ ۱۱:۱۲ ق.ظ

دسته بندی: خاطرات تاریخ معاصر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *