دو خاطره رئیس دفتر مقام معظم رهبری از رضاخان و شهناز

حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، ضمن اشاره به تاکید رهبر انقلاب در بازدید روز گذشته از نمایشگاه کتاب مبنی بر افشاگری خیانت‌های پهلوی اظهار داشت: خیانت‌های پهلوی پدر و پسر زیاد و بسیار بد بود. دو خاطره از این خاندان بازگو می‌کنم تا عمق فجایع مشخص شود.
وی گفت: زمانی که رضاخان به مشهد رفت در ملک‌آباد مهمانی ترتیب داد. در این مهمانی به قدری مشروبات الکلی استفاده شده بود که پول برای پرداخت هزینه آن نداشتند و خیلی راحت در آن دوران ۴ هزار تومان پول رایج مملکت از اموال آستان قدس رضوی برداشته و صرف مشروبات رضا خان شد.
رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت:‌ پولی که مردم نیازمند برای ادای حاجت به حرم می‌انداختند پهلوی به آسانی آن را خرج عیاشی خود می‌کرد.
حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی خاطره دومی را بازگو کرد وگفت: شهناز دختر محمدرضا پهلوی روزی به مشهد آمد و در یکی از هتل‌ها ساکن شد. قماربازان همراه او بودند و یک شب میزان بدهی شهناز به حدی شد که پول برای تسویه نداشت. او نیز به مانند رضاخان از پول آستان قدس بدهی باختن در قمار را پرداخت کرد.
وی افزود: جنایت‌ها در مسجد گوهرشاد و در مقاطع زمانی دیگر به حدی بود که باید بازگو شود.
رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه حضرت امام کاری کرد کارستان و بر گردن تک تک ما حق دارند، گفت: در دوران پهلوی مذهبی‌ها ذلیل بودند اما امام کاری کرد که از عهده هیچ کسی برنمی‌آمد. پس از ایشان هم با وفاترین و صادق‌ترین یار امام مقام معظم رهبری هستند که مسیر ایشان را ادامه می‌دهند.

تاریخ درج مطلب: سه شنبه، ۱۰ اردیبهشت، ۱۳۹۸ ۱:۳۷ ب.ظ

دسته بندی: خاطرات تاریخ معاصر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *