«رهبری در نماز جمعه فکر مذاکره با آمریکا را شدیدتر از گذشته محکوم کردند»

روزنوشتهای آیت الله هاشمی رفسنجانی، 26 دی 1376

در منزل بودم. وقت مطالعه به گذشت و‌ استماع داستانى که عفت نوشته است. امروز آیت‌الله خامنه اى، نماز جمعه را اقامه کردند و به آمریکا حملات سختى کردند و فکر مذاکره و رابطه با آمریکا را شدیدتر از گذشته محکوم کردند؛ به خاطر تبلیغاتی که در داخل و خارج، بعد از مصاحبه آقاى خاتمى، در خصوص کوتاه آمدن ایران شده است. گرچه ملاحظه رییس جمهور را نمودند، اما معلوم است که در حقیقت به قصد جلوگیرى از اقدامات تشنج زدایی با آمریکا، این صحبت ها ایراد شده و قاعدتاً تفسیرهاى داخلى و خارجى آن را حمل بر اختلاف رهبرى و رییس جمهور خواهند کرد.
دیشب آقاى ناطق هم نظر داشت که مخالفت رهبرى با نرمش در مقابل آمریکا، باعث مى‌شود که بخشی از مردم بگویند، رهبرى نمى گذارند وضع سیاست خارجى درست شود و مشکلات کشور حل بشود و جناح چپ هم روى آن تبلیغ مى کنند و به همین دلیل مصلحت نمى دانست که رهبرى مطلبی بگویند.

گفت، دیروز که براى نماز جماعت، همراه آقاى [علی‌محمد] بشارتى، وزیر سابق کشور، به حسینیه امام خمینی رفته بودند، آقاى بشارتى به رهبرى گفته، نظر هواشناسى این است که هواى جمعه سرد است و بهتر است شما تردید براى اقامه جمعه داشته باشید و ایشان جواب داده اند، لباس بیشتر می‌پوشیم!! اولین خبر انعکاس خارجى صحبت امروز نماز جمعه رهبرى از خبرگزارى فرانسه بود که آن را مخالفت صریح با افکار آقاى [سیدمحمد] خاتمى، [رییس جمهور] تلقى کرده‌اند.

تاریخ درج مطلب: شنبه، ۲۷ دی، ۱۳۹۹ ۹:۴۴ ق.ظ

دسته بندی: خاطرات سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *