روایت احمدی نژاد از ماجرای تغییر فامیلی اش

ماجرای تغییر فامیلی محمود احمدی نژاد رئیس جمهور اسبق کشورمان به موضوع جنجالی رسانه های داخلی و حتی خارجی در سال 96 تبدیل شد. تا جایی که برخی آن را به ریشه یهودی احمدی نژاد نسبت دادند.
به گزارش خاطره نگاری، محمد رحمانی، روزنامه نگار و از نزدیکان سیاسی احمدی نژاد در صفحه شخصی اش دررابطه با این موضوع گفتگویی منتشر نشده با احمدی نژاد منتشر کرد که موضوع تغییر فامیلی را از او سوال کرده است. رحمانی نوشته است:

حتما در رابطه با تغییر فامیلی رئیس جمهور اسبق حرف و حدیث ها را شنیده اید، تا جایی که اخیرا یکی از اعضای محترم هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت هم این سوال را از من مطرح کرد؛ به نظرم رسید بهتر است از زبان شخص دکتر محمود احمدی نژاد ماجرای فامیلی اش را بخوانید؛ گفتنی است این متن برای اولین بار و به صورت اختصاصی منتشر می شود:

آن موقع که می‌آمدند شناسنامه صادر می‌کردند همین طوری می‌نوشتند دیگر، نوشته بودند صباغیان، صباغ هم یعنی رنگرز، اما اینها که رنگرز نبودند که، همین طوری می‌نوشتند، خب بعضی‌ها را به شغل‌شان، بعضی‌ها را هم همینطوری یک چیزی می‌نوشتند. تا اینکه سال 36-35 پدر ما آمد فامیلی اش را عوض کرد. پدر ما بعداً نقل می‌کرد می‌گفت من دوست داشتم بگذارم احمدی رفتم ثبت احوال گفتند احمدی نمی‌دهیم بعضی وقت‌ها اینطوری بود یک اسمی را نمی‌دادند یک موقع حتی اسم امیر نمی‌گذاشتند، کما اینکه اخوی بزرگ ما را پدرمان می‌خواست بگذارد امیر، اما ندادند، گذاشت ابوالفتح ولی خودمان می‌گوییم امیر، کسی نمی‌داند همه به او می‌گویند حاج امیر… چندتا اسم گذاشتند جلوی ما و گفتند احمدی نمی‌دهیم اما احمدی‌پور، احمدی‌زاده، احمدی‌فرد و احمدی‌نژاد هست! پدرم گفت من هر چه بالا و پایین کردم دیدم این احمدی‌نژاد قشنگ‌تر است.

عموی ما هم بعدا عوض کرد، بدین ترتیب که پسر بزرگ عموی تنی ما احمد صباغیان رفت عوض کرد به احمد برومند، عموی ما هم به تبع او رفت و شدند برومند. آن یکی عموی‌مان شدند محسنی، که همه اینها از آن پدربزرگ، پدرِ پدر ما «رمضان» هستند که فرد متعبدی بود.

پس این نسب یهودی چه بود که شایعه کرده بودند؟

الکی اینها را می‌نویسند دیگر، ببینید صهیونیست‌ها بالاخره ضربه خوردند، بهترین راه این است که بگویند این از خودمان است و جز این برای خنثی کردنش راهی ندارد.

سبورجیان هم برخی گفته اند؟

نه! صباغیان است، صباغ یعنی رنگرز، اصلا آن منطقه که یهودی ندارد. همه از بیخ مسلمان هستند، یعنی مسلمانهای سه آتشه هستند. آنجا اصلا یک منطقه بکر است آنجا منطقه‌اش جزء دیار ری هست و خب دیار ری همیشه سابقه مسلمانی و ولایی بودن‌شان خیلی محکم و پر آوازه است. یعنی آنجا همیشه مسجد و منبر رونق داشته است

تاریخ درج مطلب: شنبه، ۱۳ شهریور، ۱۴۰۰ ۳:۲۲ ب.ظ

دسته بندی: خاطرات سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *