روایت قالیباف از جلساتش با رهبر انقلاب؛ به درخواست رهبری وارد مسائل فرهنگی و هنری شدم!

شهردار سابق تهران در مراسم تجلیل از خدمات فرهنگی و هنری‌اش:
در این ۱۲ سال توفیق داشتم که جلسات رسمی و غیررسمی زیادی در محضر رهبر معظم انقلاب باشم. ایشان همیشه در کنار تذکراتی که به هر مدیری می‌دهند، سه نکته مهم را تاکید می‌کردند.
اولین نکته غفلت نکردن و توجه به محرومان و جنوب شهر است. ایشان فرمودند هر کاری می‌کنید از قشر محروم و مظلوم و محرومیت‌زدایی غفلت نکنید و بر این اساس بحث شمال و جنوب و توجه به جنوب شهر را مطرح کردیم.
دومین نکته تاکید بر فرهنگ و هنر بود، فارغ از اینکه رهبر انقلاب در جایگاه ولی امر هستند به عنوان یک شخصیت فرهنگی و هنری، هنرشناس و هنردوست مورد اتفاق همه سلایق هستند. اگر من در خانه هنرمندان در ۱۱ سال و ۷ ماه قبل تا امروز کمک کردم دستور مستقیم رهبر انقلاب به من بود. موضوع‌های خانه سینما، خانه موسیقی و…. ایشان گفتند از موضوع فرهنگ و هنر در شهر غفلت نکنید.
یک وقتی ما در همه بحث‌ها مثل هیات‌های مساجد و… دقت داشتیم. یک روز با آقای قرائتی در جمع ایشان بودیم درباره مسائل مسجد و مسجدسازی؛ آقا فرمودند شهرداری هم در حوزه مسجد تلاش می‌کند اما وظیفه ایشان در این کار نیست، دیگران باید دنبال کنند اما در حوزه فرهنگ و هنر همیشه به من تاکید داشتند در این مسیر حرکت کنید.
نکته سوم که ایشان در هر جلسه مهم تاکید داشتند بحث محیط زیست، توسعه فضای سبز و جلوگیری از گسترش تهران به منظور آسایش برای مردم بود. این تصمیم عجیبی بود که در این دوره در محدوده شهر تهران بیش از دو هزار هکتار از فضاهای دستگاه‌های مختلف از جمله دستگاه‌های نظامی، انتظامی، امنیتی و دولتی را با دستور مستقیم در اختیار مردم قرار دادند. اگر من خدمتی کردم در حقیقت انجام وظیفه بوده و با افتخار فرمان رهبر معظم انقلاب را اجرا کردم.

منبع: خبرگزاری فارس

تاریخ درج مطلب: جمعه، ۳ شهریور، ۱۳۹۶ ۴:۵۳ ب.ظ

دسته بندی: خاطرات فرهنگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *