عصبانیت ری شهری از صداوسیما و تبلیغات جناح ناطق نوری در انتخابات!

در خاطرات روزانه مرحوم هاشمی رفسنجانی مربوط به روز 28 خرداد سال 1376 می خوانیم:

[آقای اسحاق جهانگیری]، استاندار اصفهان آمد. از نتایج انتخابات [ریاست‏ جمهوری] ابراز خوشحالى کرد و از من خواست که از آقاى خاتمى حمایت کنم. معتقد است، دچار مشکل خواهد شد. [آقای محمدرضا رحیمی]، استاندار کردستان آمد. از خودش دفاع کرد و شرحى از خدمات عمرانى‌اش براى کردستان داد؛ درست مى‌گوید. اتهام حمایت از آقای ناطق [نوری] در انتخابات را تکذیب کرد و براى اعطای نشان پیشنهادى وزارت کشور تأکید داشت. کتاب‏هاى تهیه شده راجع به سفرم [به کردستان] را آورد.

[irp] سفیر جدیدمان در بنگلادش آمد و براى سیاست کار خودش کسب نظر کرد. آقاى [محمد محمدی] رى‌شهرى آمد. از نتیجه انتخابات [ریاست‏ جمهوری] ناراحت است و به شدت از نحوه تبلیغات جناح آقاى ناطق [نوری] و خرج‏ کردن همه چهره‌هاى روحانى و نهادها و… گله‌مند است. براى دانشکده حدیث استمداد کرد. گفت، قبل از انتخابات، خواب دیده است که ازدواج با دخترى برایش مطرح بوده و کسى به او گفته که این دختر ازدواج خواهد کرد، ولى نصیب تو نمى‌شود. خودش تعبیر کرده که در انتخابات برنده نمى‌شود. از صداوسیما خیلى عصبانى است و گفت، روحیه افرادى مثل آقاى [عبدالله] جوادى آملى و [محسن] قرائتى که وادار به حمایت از آقای ناطق [نوری] شدند، بد است.

[irp] براى آبراه بین خزر و خلیج فارس جلسه داشتیم. مدیران جهاد [سازندگی] گزارش دادند، ولى مطالعات ناتمام است؛ از عهده سؤال اقتصادى‏بودن طرح برنمى‌آیند. عصر جلسه هیأت دولت با مصوبات، منجمله اساسنامه بنیاد شهید داشتیم.
سپس عبدالحلیم خدام، [معاون رییس‏ جمهور] و فاروق الشرع، [وزیر امورخارجه سوریه] آمدند و پیام حافظ اسد را آوردند. درباره روابط با عراق توضیح دادند و درباره برداشت من از سیاست ترکیه در مورد عراق و اسراییل سئوال کردند. قرار شد، با کشورهاى دیگر عربى براى فشار بر ترکیه، جهت انصراف از همکارى با اسراییل، هماهنگى کنند. دکتر ولایتى، [وزیر امورخارجه]، براى خداحافظى سفر به آمریکا و روسیه آمد.

تاریخ درج مطلب: پنجشنبه، ۲۹ خرداد، ۱۳۹۹ ۹:۰۸ ق.ظ

دسته بندی: خاطرات سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *