چرا آیت الله خامنه ای گفت نگذارید فرزندانم در جنگ اسیر شوند؟

سردار محمداسماعیل کوثری فرمانده لشکر ۲۷ محمد رسول اللّه (ص) در عملیات کربلای ۵ در جمعی خاطره‌‌ای شنیدنی از دفاع مقدس تعریف کرد و علت دستور آیت الله خامنه ای در آن دوران مبنی بر اینکه نگذارید فرزندانم در جنگ اسیر شوند را فاش کرد. سردار کوثری گفت:
«هم فرزندان حضرت آیت اللّه خامنه‌ای و هم فرزندان آیت اللّه هاشمی رفسنجانی و مسئولان دیگر در جنگ تحمیلی حضور داشتند ولی فرزندان امام خامنه‌ای زمانی که در جبهه حضور پیدا کردند، با یک فامیلی دیگری آمدند که کسی آن‌ها را نشناسند، از سوی دیگر نیز آن زمان امام خامنه‌ای پیغام داند که اگر فرزندانشان شهید یا جانباز شدند، ایرادی ندارد فقط سعی کنید که اسیر نشوند.
در سال 87 بعد از اینکه مقام معظم رهبری خاطرات جنگ را خواندند، از گروهی خواسته شد تا توضیحی در مورد خاطرات داده شود و گروهی خدمتشان رفتیم. یکی از دوستان از رهبر معظم انقلاب بعد از چند سال پرسید که چرا گفتید فرزندانم اسیر نشوند؟
رهبر معظم انقلاب نیز پاسخ داد: اگر شهید یا جانباز می‌شدند من پدر شهید یا جانباز می‌شدم و مشکلی نبود ولی اگر اسیر می‌شدند دشمنان از من خواسته‌ای داشتند و بر روی من فشار می‌گذاشتند که من هم امتیازده، نبوده، نیسته و نخواهم بود.

در این ویدئو خاطره سردار کوثری را میبینید:

تاریخ درج مطلب: شنبه، ۲۷ بهمن، ۱۳۹۷ ۵:۱۴ ب.ظ

دسته بندی: خاطرات شهدا و دفاع مقدس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *