وقتی چند جوان عدالتخواه از نماینده مجلس خبرگان شهرشان مطالبه کردند!

احمد سعیدی در یادداشتی که با عنوان “نمونه ای واقعی از مطالبه مسالمت آمیز در دستگاه حاکم” منتشر کرد، نوشت:

امام جمعه یکی از مراکز استانها، نامزد انتخابات مجلس خبرگان میشود و به گواه عموم، در تبلیغات خود بر سبیل اسراف عمل میکند. چهار نفر جوان مومن عدالتخواه، در نوشته های خود در فضای مجازی از آن امام جمعه میخواهند روشن نماید که چرا و از چه منبعی چنین هزینه های گزافی را برای تبلیغات خود مصروف داشته است؟

دفتر امام جمعه به دادستانی آن شهر نامه میزند که این جوانان را بابت افترا، اهانت و نشر اکاذیب تحت تعقیب قرار دهد. اداره اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه آن شهر، از طرف دادستانی مامور بازجویی از آن چهار جوان میشوند و بالاخره پرونده ای با همکاری مشار الیهم تهیه، و به دادگاه ارجاع میشود. دادگاه هم به رغم تصریح قانون اساسی و متاسفانه طبق طریقت معهود، غیرعلنی است؛ تا افکار عمومی کمتر مطلع از آنچه میرود باشند.

به رغم تاکیدات آیین دادرسی در صدور فوری احکام، پس از گذشت حدود دو ماه، دادگاه همچنان رای خود را اعلام نکرده است تا استخوان لای زخم این جوانان بماند، در رفتار و گفتار آتی شان جانب احتیاط را بیشتر نگه دارند و دیگرانی که قصد تاسی به اینان را دارند، بهراسند و قدم در راه پرسشگری و عدالتخواهی نگذارند.

بگذریم از اینکه هیچ کدام از آن جوانان، نفع مادی از کار خود نبرده بلکه آینده سیاسی و اجتماعی خویش را در معرض تهدید قرار داده اند. یکی از آنها با وجود همسر و دو فرزند و دیگری با داشتن نامزد ازدواج، بیش از یک سال است که مواجه با فشارهای قضایی، امنیتی و روحی و روانی اند و مطمئن نیستند که آیا در آینده بابت انتقاد و پرسشگری، به حبس میروند، یا شلاق میخورند؟

این بود نمونه ای واقعی از مطالبه مسالمت آمیز در دستگاه حاکم.

منبع: کانال تلگرام یاسر عرب، @RESANEYE_MA

تاریخ درج مطلب: چهارشنبه، ۱۳ دی، ۱۳۹۶ ۸:۵۱ ب.ظ

دسته بندی: خاطرات سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *