تصمیم سیدحسن نصرالله برای پذیرش داوطلبان غیرشیعه و غیرمسلمان در جهاد/ اخراج 550 نفر از مدیران به اتهام حمایت از ناطق نوری در انتخاباتِ ریاست جمهوری

روزنوشتهای آیت الله هاشمی رفسنجانی، 23 مهر 1376

بعد از نماز صبح به کوه رفتم. از روستاى سوهانک به قله دارآباد رفتیم. سپس به محل جنگل کاری جهاد [سازندگی] آمدیم. مسیر برگشت شیب تند داشت؛ زانوهایم خیلی خسته شد. سپس با ماشین از طریق دره جنبى، به خانه آمدیم. مقدارى در خط الرأس البرز بین دره فشم و دارآباد، کوهپیمای کردم.
به دفتر رفتیم. [آقای محمدرضا عارف] وزیر پست و تلگراف و تلفن آمد. گزارش برنامه‌هاى خود را داد و گفت، بیشتر در جهت تعمیق ساخت داخل و تحقیقات کار خواهند کرد. وزیر نیرو، آقای [حبیب الله] بیطرف و معاونش آقاى مهندس [رسول] زرگر آمدند. گزارش آب و فاضلاب و برق را دادند و از من براى اعتبار بیشتر براى آب و سدها کمک خواستند.
آقاى سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان آمد و از موفقیت هاى حزب‌الله در لبنان و آبروى بیشتر بعد از شهادت فرزندش و استیصال اسراییل در جنوب لبنان تعریف کرد و گفت، مى خواهند از این به بعد، داوطلب‌های غیر شیعه و غیر مسلمان را هم براى جهاد بپذیرند. گفت که بعید است اسراییل جنوب لبنان را تخلیه کند.
عصر آقاى ناصر نورى آمد و از سوءعملکرد [سازمان] بازرسى کل کشور در ارتباط با مسأله ثروت هاى بادآورده و خط گرفتن آنها از عناصر غیرمسئول گفت. آقاى [علیرضا] معیرى، [مشاور رییس جمهور] آمد. راجع به برنامه‌های مشاورتى ریس‌جمهور گفت که خودش مشاور هماهنگى مشاورین است. از عدم قدرت تصمیم گیرى آقاى [سیدمحمد] خاتمى، [رییس جمهور] و نفوذ افراد غیر وارد در دفتر و تصمیم گیری‌هاى ایشان ابراز نگرانى کرد آقاى [علی] آقامحمدى آمد. براى تجدید اعتماد مردم براى سرمایه گذارى که اکنون سلب شده است، پیشنهادهایى داشت.

شب [جامعه] روحانیت مبارز [تهران] در دفترم جلسه داشت. بحث دربار فعال کردن روحانیت مبارز، بعد از ناکامى در انتخابات اخیر بود. آقاى [محمدرضا] فاکر، [نماینده مشهد]، شکایت کرد از اینکه [جامعه] روحانیت، بعضى از نامزدهاى انتخابات مجلس را تأیید کرده که صلاحیت ندارند و از خانم [مرضیه] وحیددستجردى و خانم [عاتقه] صدیقى، [همسر شهید رجایی]، دو نمایند [جامعه] روحانیت از تهران، شکایت داشت که در پیشنهادهایشان در مجلس مراعات احکام شرعى را نمی‌کنند.
آقاى [علی] غیورى، از رکود اقتصادى کشور و ضررهاى سروصداى مسأله ثروت هاى بادآورده و نیز ستم نسبت به آقاى [داود] تاجران، [شهردار منطقه 20]، اظهارنگرانى کرد.
آقاى [عبدالحسین] معزى گفت، تاکنون در دولت جدید ، 550 نفر از مدیران وابسته به طیف راست، اکثراً به اتهام حمایت از آقاى ناطق [نوری] در انتخابات [ریاست جمهوری] اخراج شده‌اند و احتمال دارد به دو هزار نفر برسد و این باعث مى شود که در انتخابات آینده، کسى همکارى نکند. آقاى [رضا] مطلبى گفت، چرا شهردار تهران را تعقیب نمى کنند و آقاى [محی‌الدین] انوارى، [رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد]، خواست که براى کمک به مساجد در بودجه سال آینده کمک کنم.

تاریخ درج مطلب: شنبه، ۲۶ مهر، ۱۳۹۹ ۲:۲۶ ب.ظ

دسته بندی: خاطرات سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *