روایت علی فلاحیان از نقش سعید حجاریان و ری شهری در ارتقا سعید امامی/ خواسته رهبری از یونسی برای پیگیری نقش علی فلاحیان در قتلهای زنجیره ای

روزنوشتهای آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۹ تیر ۱۳۷۸

از منزل به همایش بخش فرهنگی وزارت کار رفتیم. آقای [حسین] کمالی، [وزیرکار و امور اجتماعی] گزارش داد و خیرمقدم گفت. من هم درباره اهمیت قشر کارگر در همه جوامع و تاریخ و اهتمام انقلاب به کارگران و دینداری و وفاداری کارگران و خدماتی که انقلاب در اعتلای شخصیت و تأمین حقوق کارگران نموده است، صحبت کردم.

به دفترم رفتم. [آقای عبدالعزیز سعود البابطین]، یکی از تجار مهم کویت آمد. پیغام امیر کویت را آورد، مبنی بر تشکر از من در نقشی که در بهتر شدن روابط با کشورهای عربی جنوب داشته‌ام؛ به خصوص از موضعی که دولت من، در مقابل تجاوز عراق به کویت گرفت؛ علی‌رغم رنجشی که از کویت در حمایت از تجاوز صدام به ایران در جنگ هشت‌ساله داشتیم. گزارشی داد، از چندین همایش که برای ترویج شعر عرب و اعزام دانشجو داشته و نیز از همایشی که برای سعدی، امسال در تهران برگزار می‌کنند و ترجمه اشعار فارسی سعدی به عربی و ترجمه اشعار عربی سعدی به فارسی با هزینه خودش؛ دعوت کرد که در اجلاس شرکت کنم.

جامعه وعاظ تهران آمدند. آقای [سیدرضا] اکرمی، [دبیر جامعه وعاظ تهران]، صحبت کرد و از وضع تهاجم فرهنگی و امنیت و اقتصاد کشور انتقاد نمود. من هم صحبت مفصلی از نقش روحانیت در تاریخ و انقلاب و ضرورت توجه به مقتضیات زمان و حفظ روابط صمیمانه با مردم صحبت کردم. به هر یک از آنها یک جلد کتاب (هاشمی‌ رفسنجانی؛ کارنامه و خاطرات سال۱۳۶۰ – عبور از بحران) هدیه نمودم.

اخوی محمد، [معاون اجرایی رییس‌جمهور و رییس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی]، آمد و گفت، کارگزاران بنا دارند فعال‌تر شوند و از صحبت با شما امیدشان و احتمال شرکت شما در انتخابات مجلس زیاد شده و گفت، رهبری دستور داده‌اند که مسأله سرقت از منزلش پیگیری شود و تیمسار [فرهاد] نظری، [فرمانده نیروی انتظامی تهران]، پیگیری را شروع کرده است.

عصر آقای [علی] فلاحیان، [نماینده مجلس خبرگان] آمد. از فشاری که روزنامه‌های چپ و راست روی او در رابطه با قتل‌ها و خودکشی‌ سعید امامی می‌آورند، شدیدا ناراحت است. شرحی از کیفیت استخدام و ارتقای شغل سعید [امامی] داد که آقایان سعید حجاریان و [محمد محمدی] ری‌شهری، [وزیر اسبق اطلاعات]، او را تا سطح مدیرکل بالا برده‌اند. از رهبری هم عمیقا گله‌مند است که در مذاکرات خصوصی، او را مقصر گفته‌اند و به آقای یونسی گفته‌اند، پیگیری ‌کنند. نظرش با اظهاراتی‌ که اخیرا آقای [روح‌الله] حسینیان کرده است، تفاوتی ندارد.

تاریخ درج مطلب: جمعه، ۱۰ تیر، ۱۴۰۱ ۵:۳۰ ق.ظ

دسته بندی: خاطرات سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *