روایت هاشمی رفسنجانی از پرونده سازی سردار نقدی در نیروی انتظامی

روزنوشتهای آیت الله هاشمی رفسنجانی، 18 آبان 1376

آقای [محمدرضا] نقدی، [فرمانده حفاظت اطلاعات] از ناجا [= نیروی انتظامی] آمد. گزارشی از نتایج تحقیقات در مورد تخلفات شهرداری تهران داد؛ به منظور توجیه اقدامات افراطی که اثر بسیار منفی دارد. معتقد است که هدف شهردار، آوردن فرهنگ غربی و تضعیف فرهنگ انقلاب و خلق طبقه مرفه جدید بوده؛ با این دید، بسیاری از خدمات را منفی می‌بیند و پرونده‌سازی کرده است.
از اینکه نام افراد و اظهارات نادرست بعضی از متهمین شهرداری علیه شخصیت‌های دیگر را در گزارش‌ها آورده‌اند، عذرخواهی‌کرد و گفت، آن‌ها برای اینکه شریک جرم برای خودشان پیدا کنند، اسم بزرگان و مسئولان را آورده‌اند و معلوم است که خلاف گفته‌اند؛ منجمله اسم [حسن] روحانی، [علی‌اکبر] ناطق [نوری]، [سیدمحمد] خاتمی، [علی‌اکبر] ولایتی و [علی] فلاحیان و… نصیحتش ‌کردم که افراط‌کاری نکند و بدرفتاری با متهمان نکند و خدمات ارزشمند آنها را ببیند و عیوب را بزرگ نکند.
آقای [احمد] زمانیان، نماینده سابق نهاوند آمد. مسئول مرکز تحقیقات [و پژوهش‌های] قوه قضاییه است. از ضعف آقای [محمد] یزدی، [رئیس قوه قضاییه] و نابسامانی دستگاه قضایی و به خصوص زندانی‌ها گفت. آقای [مرتضی] محمدخان، [رئیس ‌کل گمرک] آمد. از برخورد نادرست دیوان محاسبات شکایت داشت و از ضعف عملکرد [آقای حسین نمازی]، وزیر جدید [امور اقتصادی و] دارایی ‌گفت و از ناتمام ماندن برنامه سازندگی اظهار نگرانی ‌کرد.
عصر دکتر [عبدالله] جاسبی، [رئیس دانشگاه آزاد اسلامی] آمد و برای مقابله با مزاحمت‌های وزارت علوم نسبت به دانشگاه آزاد اسلامی استمداد کرد. آقای وکیلی آمد و گزارشی از چشم انداز آب برای سال ۱۴۰۰ از زمان مسئولیت خودش آورد و از حذف اعتبارات پنجاه سد جدید انتقاد داشت و از احتمال آماده نشدن ساختمان اجلاس سران [سازمان کنفرانس] اسلامی، اظهار نگرانی‌ کرد.
[اعضای هیئت مدیره] انجمن تحقیقات اقتصاد انرژی آمدند و برای همکاری با مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهارآمادگی‌ کردند. شام میهمان رهبری بودم. درباره مجمع تشخیص مصلحت نظام، سفر عُمره من، مسئله آقای آذری [قمی] و تحرکات ضد رهبری و ضد ولایت‌فقیه، انتخابات خبرگان و گزارش‌های نادرست آقای [محمدرضا] نقدی و تندروی‌های رسانه‌های منتقد به ایشان صحبت‌ کردیم.

تاریخ درج مطلب: دوشنبه، ۱۹ آبان، ۱۳۹۹ ۱۰:۲۷ ق.ظ

دسته بندی: خاطرات سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *