خاطره جالب پرویز فتاح از جلال طالبانی

پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در پی درگذشت جلال طالبانی رئیس جمهور سابق عراق در صفحه شخصی خود با ذکر خاطرات خود از حضور در عراق و رفاقت با طالبانی نوشت: ما در زمان دفاع مقدس یک مدت در داخل عراق به‌عنوان نیروی برون‌مرزی بودیم، در کردستان عراق ماه‌ها مهمان آقای طالبانی بودیم، تعدادی از دوستان همچون آقایان محمد جعفری و نقدی هم آنجا بودند.
ما شنیده بودیم که می‌گفتند آقای طالبانی افکار خاص دارد اما ما آنجا دیدیم که ایشان در ماه رمضان روزه می‌گیرند و اظهار می‌کردند که من مسلمانم و روزه می‌گیرم.
در آن شرایط سخت بمباران‌ها منزل ایشان بودیم، آن زمان حتی اگر نان خالی هم گیر می‌آوردیم باید خدا را شکر می‌کردیم، یادم می‌آید یک روزی ایشان به دلیل موفقیتی که در برابر صدام به دست آورده بودند جشن پیروزی گرفتند و دوتا بوقلمون را برای غذا مهیا کردند.
من رو به روی ایشان نشسته بودم و کلاً چون کم غذا هستم مقدار کمی غذا کشیدم اما ایشان با دست ران بوقلمون را کند و در بشقاب من انداخت و گفت: کاکا تو بخور، چگوارا میگه چریک هر جا رسید باید تا می‌تواند بخورد چون ممکنه دیگه گیرش نیاد و درست هم می‌گفت.
آن روز گذشت تا اینکه من وزیر شدم و ایشان رئیس‌جمهور، روزگار کاملاً چرخید، من از طرف دولت مأموریت پیدا کردم به عراق سفر کنم، من وزیر بودم و درست این بود وزیر هم‌تراز از من پذیرایی کند، به کاخ ریاست جمهوری که رفتم دیدم آقای طالبانی به احترام من تا دم در کاخ آمده درحالی‌که کاملاً خلاف آداب دیپلماتیک بود، دست من را گرفت و یک ناهار بسیار مفصل به من داد.
زمان جنگ در عراق رفت وآمدهای زیادی به منزل ایشان داشتم و زندگی کاملاً چریکی و پنهانی داشتیم، هم سفره بودیم و در سخت ترین شرایط زمان صدام، در منزل ایشان بودم. به هر حال روزگار این طور شد که نزدیک ترین دوست ما در عراق رئیس جمهور شود و من اینجا وزیر شوم و هیچ کدام چنین فکری نمی کردیم. هر وقت آقای طالبانی در دولت نهم به ایران می آمد، من به عنوان نماینده دولت برای استقبال بودم و تعداد سفرهای من به عراق، بیش از دیگر اعضای دولت بود و هر بار که می رفتم آقای طالبانی خیلی گرم استقبال می کردند.

تاریخ درج مطلب: پنجشنبه، ۱۳ مهر، ۱۳۹۶ ۱۱:۵۸ ق.ظ

دسته بندی: خاطرات سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *