روایت علیرضا کریمی از باخت عمدی برابر حریف روس برای کشتی نگرفتن با حریف اسرائیلی!

علیرضا کریمی با وجود داشتن تنها ۲۳ سال سن یک مدال نقره و ۲ طلای آسیا در رده نوجوانان، طلای جهان و آسیا در رده جوانان و ۲ طلای آسیا و برنز با ارزش جهان در رده بزرگسالان را در کارنامه کشتی خود دارد. باید به ویترین افتخارات کریمی دو مدال طلای جهان نیز اضافه می‌شد اما هم‌گروهی با نماینده اشغالگر قدس در رقابت‌های جهانی جوانان و این‌بار در رقابت‌های جهانی زیر ۲۳ سال باعث شد وی علی‌رغم شایستگی در رسیدن به ۲ مدال طلای جهان، باز بماند.

این اتفاق نه تنها باعث لطمه روحی شدید به این کشتی‌گیر و بر باد رفتن زحمات چندین ماهه او در تمرینات تیم ملی شد بلکه باعث شد تیم ایران که با مدال طلای کریمی می‌توانست بر سکوی سوم جهان بایستد در نهایت در جایگاه هشتمی جهان قرار گیرد تا از این بابت نیز کشتی ایران شدیدا متضرر شود و کشتی‌گیر گمنام رژیم صهیونیستی ضمن گرفتن سکوی سومی از ایران، براحتی به مدال برنز جهان برسد.
علیرضا کریمی آزادکار وزن ۸۶ کیلوگرم ایران درباره حذف ناباورانه از رقابت های کشتی آزاد زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان بدلیل مبارزه نکردن با نماینده رژیم صهیونیستی صحبت کرد که در ادامه می‌خوانید:

فکرش را هم نمی‌کردیم کشتی گیر اسراییلی از پس آمریکا بربیاید

روز وزن کشی من بعد از کشتی گیر اسراییل وزن کشی کردم. قرعه او ۲۳ شد و قرعه من ۲۲. ابتدا فکر کردم در همان دور اول به کشتی گیر اسراییلی خوردم اما بعد معلوم شد من دور اول به حریف روس خوردم و کشتی گیر اسراییلی به حریف آمریکایی خورد و برنده این ۲ مبارزه دور دوم باید به مصاف هم می رفتند. ما هم از این موضوع خوشحال شدیم چرا که تا حد زیادی اطمینان داشتیم کشتی گیر اسراییلی مقابل حریف آمریکایی شکست بخورد و به دور دوم نرسد اما اتفاقات رخ داده کاملا بر خلاف انتظارات و پیش بینی ما بود.

یک دقیقه مانده به پایان مبارزه گفتند”باید ببازی”

کشتی من با حریف روس و مبارزه کشتی گیران آمریکا و اسراییل حدودا همزمان با هم شروع شد. من پرقدرت مبارزه را آغاز کردم و تا دقیقه ۵ مبارزه و یک دقیقه مانده به پایان ۳ بر ۲ از حریفم پیش بودم. تازه بدنم راه افتاده بود و حریف روس هم کاملا بریده بود. دنبال این بودم که امتیازات بیشتری هم از او بگیرم تا با اختلاف بالا او را شکست بدهم اما یک دقیقه مانده به پایان مبارزه به یکباره دیدم مربیانم چلنج را انداختند و اعتراض کردند. وقتی این صحنه را دیدم به آن ها گفتم من که جلو هستم و مشکلی نیست پس چرا چلنج کردید که آن ها به من گفتند حریف اسراییلی موفق به شکست کشتی‌گیر آمریکایی شد و تو باید به حریفت ببازی تا دور بعد به اسراییل نخوری.

وقتی گفتند باید ببازی دنیا روی سرم خراب شد

وقتی این حرف را شنیدم دنیا روی سرم خراب شد. در یک آن تمام زحمات و سختی هایی که ماه ها در تمرینات و دور از خانواده به امید کسب مدال طلای جهان متحمل شده بودم از جلوی چشمانم گذشت. شوکه شده بودم و انگار سطل آب یخ را روی سرم ریختند. دیگر قدرت ایستادن روی پاهایم را هم نداشتم. دیدم ده نفر همگی فریاد می زنند “باید ببازی باید ببازی”. به کشتی برگشتم کاملا وا دادم. حریف روس بلافاصله شروع کرد به حمله کردن من هم فقط ایستاده بودم. من را در خاک نشاند و به راحتی و بدون هیچ مقاومتی چند فتیله پیچ روی من اجرا کرد و در ده ثانیه کار را تمام کرد و کار من هم تمام شد.

گفتند هر کسی گفته با اسراییل کشتی نگیرید پاداشت را هم بدهد!

برای دومین مرتبه است که با قرعه اسراییل در مسابقات جهانی مواجه می شوم. یک‌بار نیز در مسابقات جهانی جوانان در سال ۲۰۱۳ به قرعه اسراییل خوردم و به حقم که مدال طلا بود نرسیدم. آن زمان قهرمان آسیا هم شده بودم و به من گفتند به اندازه پاداش قهرمان جهان که ۴۰ سکه بود به تو می دهیم اما وقتی پدرم پس از مسابقات جهانی ۱۳۹۲ با نامه فدراسیون کشتی به وزارت ورزش رفت و خواستار عمل مسوولان به قول‌شان شد به او گفته بودند، “به ما ربطی ندارد که پاداش کشتی نگرفتنش مقابل اسراییل را بدهیم. بروید از هر کس که گفته با اسراییل کشتی نگیرید پاداش‌تان را از او بگیرید”در نهایت هم به جای ۴۰ سکه فقط یک کارت هدیه یک میلیون تومانی دادند و تمام!

روس‌ها حذف می‌شدند هم من هم فدراسیون محروم می‌شدیم

اینکه می‌گویند روس را می‌بردی بعد با اسراییل کشتی نمی‌گرفتی حرف درستی نیست چون با اینکار کشتی گیر روس حذف می‌شد و روس ها بدلیل نفوذی که در اتحادیه جهانی دارند شدیدا معترض می‌شدند و آنوقت هم من و هم فدراسیون کشتی را محروم می کردند.

این اتفاق بر روحیه کل تیم تاثیر بد گذاشت

این اتفاق نه تنها بر روحیه من بلکه بر کل تیم اثر منفی گذاشت و باعث شد بچه ها در روز نخست شوکه شوند و آن‌طور که باید کشتی نگیرند. وقتی من از تشک کشتی بیرون آمدم بقیه بچه ها هاج و واج من را نگاه می کردند و به هم ریخته بودند. اگر این اتفاق نمی افتاد و من به مدال طلایم می رسیدم آنوقت ایران به جای هشتمی در جهان بر سکوی سوم می ایستاد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

تاریخ درج مطلب: سه شنبه، ۷ آذر، ۱۳۹۶ ۳:۵۹ ق.ظ

دسته بندی: خاطرات ورزشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *