روایت محسن رضایی از نحوه دستگیری و ورود قایق آمریکاییها به آبهای ایران

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سردار محسن رضایی، در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه ۲ سیما که به موضوع اتفاقات منطقه و دستگیری نیروهای آمریکایی و تقابل با عربستان پرداخته بود، در بخشی از این گفتگو به جزئیات نحوه ورود این نیروها و دستگیری شان پرداخته است:

شما خبری از ابعاد تازه قضیه دستگیری شناورهای آمریکایی در خلیج فارس دارید؟
از طرف خودم و فرماندهان دفاع مقدس از جناب آقای فدوی (فرمانده نیروی دریای سپاه) و فرزندان ملت ایران که کار موفق را انجام دادند، تشکر می کنم. من از بعد دیگری حادثه را باز می کنم. این حادثه بسیار خطرناک بود. کافی بود در این مواجهه درگیری و تیراندازی می شد و از طرفین عده ای کشته می شدند و ماجرای حساسی بود. این حادثه بسیار ماهرانه از سوی دوستان ما انجام شد. یک ارتش ابرقدرت اینطور آرام در دست نیروهای پاسدار ما قرار می گیرند، قدرتنمایی بالایی بود. به ویژه فضاسازیهای عربستان را به حاشیه زد و توانمندی نیروهای مقتدر جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشت.
در شمال خلیج فارس دو ناو ژنرال دوگل فرانسوی و ناو هواپیمابر ترومن آمریکایی مستقر شده اند. تقریبا در یک ماه گذشته ۲۰ ناو به ناوهای قبلی اضافه شده و منطقه پر از نیرو شده. اینها مدعی هستند برای مقابله با داعش آمده ایم. دو قایق که بسیار مجهز هستند و بدنه شان طراحی شده که سلاحهای سبک روی آن کارایی ندارد و آرپی جی روی آن کمانه می کند، برای فعالیت در خلیج فارس و قایقهای تندروی سپاه طراحی شده اند. ۵ خدمه دارد ولی انواع سلاح و تیربار و مهمات فراوان دارند. اینها از ناو جدا شده بودند تا به بحرین بروند تا در مانور شرکت کنند. سیستم ناوبری قایقها، هلی کوپترها و هواپیماها و رادارهای ناوها بسیار پیشرفته بوده.

نکته این ماجرا چیست؟
دست خدا را باید همیشه دید و هوشیاری رزمندگان اسلام را مشاهده کرد. چرا این حوادث در ارتشهای دیگر اتفاق نمی افتد؟ راز و رمزی در پاسداران است. پاسداران نیروی دریای ما تجربه ۸ سال دفاع مقدس را دارند و در حمله البکر و الامیه با همین قایقها، این اسکله ها را گرفتیم و جنگ دریایی در خورعبدالله داشتیم. پاسدارانی که در جزایر ما مستقر هستند، تجربه جنگ دریایی دارند. اینها حرکت می کردند ولی برادران ما احساس می کنند دو قایق وارد آبهای سرزمینی و حوزه حفاظتی ما شده. برادران ما یک تاکتیک برای محاصره دارند. استفاده کردند و زمانی آمریکایی ها به خود آمدند که دیدند چاره ای جز تسلیم ندارند. البته آنها نیز معقول برخورد کردند. اینها را در ساحل جزیره فارسی پیاده کردند ولی هلی کوپترها و هواپیماها دست به کار غیراستاندارد و زشت زدند. یک هواپیما شیرجه روی جزیره کرد که سربازان آمریکایی در آن نگهداری می شدند. برادران روی کانال هواپیما آمدند و گفتند که اگر منطقه را ترک نکنی، برخورد می کنیم. این کار هواپیما بسیار تحریک آمیز و غیراستاندارد بود و جا دارد جناب آقای ظریف در این باره شکایت کند. چون یک بار دیگر این کار را بکنند، ممکن است تبدیل به بحران شود.

این تجاوز است؟

نه، چون قبل از رسیدن به بالای سر جزیره فارسی به آنها اخطار دادند و او دور زد و رفت. معمولا ارتش‌های دنیا اطلاعات دقیقی به روسایشان نمی دهند. آقای ظریف باید اطلاعات دقیق به آنها بدهند و حتما باید اینها توبیخ شوند که فنون و استانداردهای نظامی را رعایت کنند. هواپیمای آنها نرسیده به آسمان جزیره فارسی با اخطار بچه های ما منطقه را ترک کرد.

ناوها هم موضع داشتند؟

بله، ناوها آرایش جنگی گرفتند. جزیره فارسی خیلی فاصله از سرزمین ما دارد و در عمق خلیج فارس است. با همه احوال اینها جزیره را محاصره کرده بودند و بعد از ۴۰-۵۰ دقیقه آرام شدند و دیدند چاره ای جز احترام ندارند. مردم حتما عکسهای نظامیان اینها را دیدند. دیدید چقدر اینها با آرامش در اتاق پاسداران که ارتشهای دنیا از آنها می ترسند، نشسته اند. نظامیان آمریکا هم تبلیغات دروغین نظامشان را قبول نکردند که پاسدارها تروریست هستند. دنیا اقتدار ما را فهمیده و منطق و روحیه و اخلاق ما را فهمیدند. اگر این قایقها قصد حمله را داشتند، ما هم طور دیگری برخورد می کردیم. دوستان ما متوجه شدند اینها اشتباه مسیر را رفته اند. برای همین با آنها برخورد انسانی کردند. اگر اینها تیراندازی می کردند برخوردها نوع دیگری بود.

تاریخ درج مطلب: پنجشنبه، ۲۴ دی، ۱۳۹۴ ۶:۲۱ ق.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *