مردی که نه از پاویون فرودگاه استفاده می کرد و نه بر صندلی فرست کلاس می نشست!

حمید قزوینی محقق و نویسنده باسابقه تاریخ شفاهی، در یادداشتی تلگرامی به ذکر خاطره ای شنیدنی از شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت و نوشت:

حاج قاسم سلیمانی از معدود چهره‌هایی بود که به فرهنگ همرزمان شهیدش تا آخرین لحظه وفادار ماند و از این نظر نماینده‌ای اصلی بود.
دفاع مقدس و ارزش‌های منبعث از آن، نه متاعی برای کسب شهرت و موقعیت سیاسی و اجرایی که فرصتی برای خدمت صادقانه به مردم و دفاع از امنیت و منافع ملی بود.
درباره او به این خاطره اکتفا می‌کنم که چند سال پیش، همراه یکی از دوستان، برای برگزاری کارگاه تاریخ شفاهی عازم شهر کرمان بودیم. در سالن انتظار فرودگاه مهرآباد، سردار قاسم سلیمانی را همراه خانواده‌اش دیدیم که گوشه‌ای نشسته تا زمان پرواز فرا رسد. مشخص بود یکی دو نفر با لباس شخصی و کمی فاصله مراقب محیط اطراف هستند اما اینها مانع حضور سردار میان مردم و گفتگو با آنان نبود.
یعنی یک مقام عالی رتبه نظامی و پیشگام در جنگ با تروریست‌های تکفیری و دارای شهرت جهانی به راحتی کنار مردم حضور داشت و نه از پاویون استفاده می‌کرد و نه کسی مانع ارتباط مردم با او می‌شد. جالب اینکه صندلی‌اش در هواپیما نه در فرست کلاس که در بخش عادی بود و همچنان مردم به تماس و گفتگو با او مشغول بودند.
روشی که بسیاری از مدعیان، فاصله‌ای دور با آن دارند.
یاد و نام و سیره‌اش ماندگار.

تاریخ درج مطلب: جمعه، ۱۳ دی، ۱۳۹۸ ۳:۳۸ ب.ظ

دسته بندی: خاطرات شهدا و دفاع مقدس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *