موگرینی: می‌خواهم رازی را فاش کنم؛ جمله «برجام می‌تواند زیربنای تعامل در منطقه باشد» به درخواست ایران در برجام آمد

فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنان خود در نشست مقدماتی پارلمان اروپا بار دیگر به دفاع از توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 پرداخت و تاکید کرد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون 9 بار تایید کرده که ایران به تمام تعهداتش در توافق عمل می‌کند بنا بر این این یک حقیقت است که توافق هسته‌ای کارساز بوده است.
موگرینی در ادامه اظهارات خود مدعی شد که در بخش مقدمه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) نیم‌جمله‌ای وجود دارد مبنی بر اینکه این توافق می‌تواند راه را برای تعامل از نوع دیگر در منطقه فراهم کند.
وی تصریح کرد: در مقدمه این توافق 104 صفحه‌ای نه در یکی از بندهای آن که من هم‌اکنون آن را حفظ شده‌ام، یک ارجاع در حد یک نیم جمله وجود دارد با این مضمون که برجام می‌تواند راه را برای نوع دیگری از تعامل یا تعاملی سازنده‌تر در منطقه فراهم و زیربنای آن را ایجاد کند. این جمله، شاید الان دارم یک راز را فاش می‌کنم به درخواست ایران گنجانده شد.
مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم‌چنین با تاکید بر این‌که تمام جهان متعهد به برجام هستند، گفت: من اطمینان دارم که آمریکا نیز در توافق باقی خواهد ماند. این چیزی است که من از آنها دریافت کرده‌ام.

منبع: خبرگزاری ایسنا

تاریخ درج مطلب: چهارشنبه، ۲۲ آذر، ۱۳۹۶ ۱۱:۰۰ ب.ظ

دسته بندی: خاطرات سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *