تمجید حسنین هیکل از موضع رهبری در مورد سوریه

آنچه میخوانید بخشی از گفتگوی برنامه دست خط شبکه 5 سیما با امیر عبداللهیان معاون سابق وزارت امور خارجه است:

من مایل هستم برای نسل جوان بگویم. ممکن است خیلی‌ها در داخل ایران تعاریف زیادی را نسبت به جایگاه و شخصیت مقام معظم رهبری داشته‌اند. من می‌خواهم تعریف‌هایی که از مقام معظم رهبری از زبان دشمنان ایشان شنیدم بازگو کنم. از زبان کسانی بگویم که وقتی با من مذاکره می‌کنند می‌گویند تصور نکنید این حرفی که می‌زنیم به معنای قبول جمهوری اسلامی ایران است، ولی شما رهبری در ایران دارید که در دنیا بی‌نظیر است و نمونه آن را نداریم.

آقای حسنین هیکل یکی از روزنامه‌نگاری و اندیشمندان بزرگ سیاسی مصری در جهان است و دو سال پیش فوت کرد، در آخرین ملاقاتی که با او داشتم، در سال های تحولات مصر چند ملاقات داشتم، درآخرین ملاقات از من درخواست کرد و گفت سلام من را به امام خامنه‌ای برسانید و بگویید وقت می‌خواهم که فقط ۵ دقیقه شما را ببینم. بعد ایشان توضیح داد که وقتی بحران سوریه شروع شد منتظر ماندم ببینم رهبران دنیا چه موضعی می‌گیرند. گفت فکر نکنید طرفدار جمهوری اسلامی هستم و این را بیان می‌کنم. اما وقتی موضع رهبری شما را در موضوع سوریه و شناخت عمیق عقبه توطئه‌ای که در سوریه و منطقه شکل می‌گیرد فهمیدم، متعجب شدم.

توضیح می‌داد که یکی از رهبران جهان عرب که دوست من هست و هر بار به ملاقات من می‌آید یک چمدان دلار برای کمک فرهنگی هم به من می‌آورد- هیچ ابایی از این سخن نداشت – ایشان کسی بود که ضد سوریه بود و در نقطه مقابل قرار داشت، هر بار که نزد من می‌آمد، به دلیل اینکه خودش در این اغتشاش و مهندسی ناآرامی‌ها در سوریه دخیل بود، از او می‌پرسیدم آینده سوریه را چطور می‌بینید؟ می‌گفت بشار اسد یک هفته دیگر سقوط می‌کند.

حالا قبل از – دیدار – شما به محل اقامت این حاکم کشور عربی رفته بودم و به او گفتم جناب امیر آینده سوریه را چطور می‌بینید؟ در پاسخ گفت تا ۶ ماه دیگر بشار اسد هست. می‌گفت بهش گفتم الان دارید مسائل جهان عرب و منطقه را خوب می‌فهمید. همه این حرف‌ها را زد تا بگوید که دوست دارم قبل از مُردنم این رهبر بی‌نظیر را از نزدیک ببینم.

تاریخ درج مطلب: یکشنبه، ۱۳ اسفند، ۱۳۹۶ ۳:۰۶ ق.ظ

دسته بندی: خاطرات سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *