ماجرای مواجهه اولین خواننده پس از انقلاب با یک فرمانده رژیم شاه در میدان ژاله

محمد گلریز خواننده سرود‌های ملی و انقلابی گفت: زمانی که حضرت امام (ره) وارد ایران شدند، خبرنگاران داخلی و خارجی بسیار زیادی در مدرسه رفاه جمع شده بودند. خبرنگاران با همکاری دوستان صداوسیما یک تلویزیون مدار بسته درست کرده بودند که تا برد ۵۰۰ متر کار می‌کرد و در آنجا قرار داده بودند تا مردم اخبار حقیقی را ببینند و بشنوند.
وی افزود: جوش و خروش مردم بسیار زیاد بود. مرکر تجمعات میدان ژاله سابق یا همین میدان شهدا بود. همه آنجا جمع می‌شدیم. مامورین نظامی زمان طاغوت به سمت مردم یورش می‌بردند و شکلیک می‌کردند. من سربازی خود را در سپاه دانش گذرانده بودم و یکی از فرمانده هان آن زمان به اسم آقای ایران نژاد که من را می‌شناخت در این زمان با اینکه در تیم دشمن یعنی شاه بود، اما به من گفت که سریع اینجا را ترک کن و به جایی پناه ببر و من هم از آنجا دور شدم.
گلریز در ادامه عنوان کرد: آهنگ‌ها و سرود‌ها را از حرف‌ها و شعار‌های مردمی می‌گرفتیم و اجرا می‌کردیم. به عنوان اولین خواننده بعد از انقلاب شروع به خواندن کردم. به جبهه می‌رفتیم و هر آهنگی که می‌توانستیم برای شادکردن روحیه عزیزانمان در جبهه‌های حق علیه باطل اجرا می‌کردیم، که خیلی هم مورد پسند رزمندگان قرار می‌گرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

تاریخ درج مطلب: چهارشنبه، ۱۸ بهمن، ۱۳۹۶ ۲:۳۷ ب.ظ

دسته بندی: خاطرات تاریخ معاصر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *