خاطره منشی ویژه رئیس جمهور از پاک دستی خاتمی

رضا اصلاحی، منشی ویژه رئیس جمهور خاتمی: سالها قبل وقتی آقای خاتمی، دست آقای احمدی نژاد را گرفته بود تا وی را به دفتر کارش برده و اتاق رییس جمهور را به وی تحویل دهد، احمدی نژاد کراهت داشت تا دفتر خاتمی را در ساختمان سفید پاستور تحویل بگیرد؟!
شنیده بودم که احمدی نژاد، جایی گفته بود که دفتر خاتمی لانه شیطان است!!!
… مدتها از آن روز می گذرد!

یاد لانه شیطان احمدی نژاد افتادم و حیفم آمد در این روزها که از هر دری، سخنی در مورد فساد مالی مدیران ارشد دولتی و غیر دولتی از هر سویی به گوش میرسد، خاطره ای از ایام ریاست جمهوری سید محمد خاتمی را بازگو نکنم!
… در یکی از روزهای آبان سال 76 داخل اتاق رییس جمهور شدم تا طبق روال همیشگی کارتابل ایشان را بردارم. پاکت نامه ای که دربش باز بود و روی آن نوشته شده بود “مربوط به سفر قم” را روی کارتابل گذاشته بودند. از اتاق بیرون آمدم و کارتابل و پاکت نامه را به آقای ابطحی (رییس دفتر رییس جمهور) تحویل دادم. چند دقیقه بعد آقای ابطحی از من پرسید “پاکت پول مربوط به چیست؟ حاج آقا چیزی نگفت؟!”
داخل پاکت مبلغی حدود 45000 تومان بود!
مجددا به اتاق آقای خاتمی برگشتم و در حالی که پاکت در دستم بود از ایشان سئوال کردم “پول مربوط به چیست؟” سید در حالی که برافروخته شده بود با صدایی بلند گفت: “مربوط به سفر قم، آقاااا … ، پدر شهید”!!!
خیلی از عصبانیت سید جا خوردم و علیرغم اینکه منظور ایشان را متوجه نشده بودم، از اتاق ایشان بیرون آمدم و یک راست به اتاق آقای ابطحی رفتم و ماجرا را تعریف کردم. پس از کلی پرس و جو از بچه های تیم حفاظت و تشریفات دفتر و …، متوجه شدیم که آقای خاتمی در سفری که آن روزها به قم داشتند، به زیارت قبور شهدا رفته بودند که در حین زیارت، پدر شهیدی با لباس مندرس به سید نزدیک شد تا صورت ایشان را ببوسد. آقای خاتمی از اطرافیان پرسید “پولی، چیزی دارید به ایشان بدهم”. یکی از همراهان به رسم دولت قبل، تعدادی سکه طلا همراهش بود که فورا به سید نزدیک می شود و ایشان نیز با نگاهی تاسفبار به وی، یک سکه برداشته و به پدر شهید می دهد!
ماه بعد، آقای خاتمی، بعد از دریافت حقوقش، پول سکه را داخل پاکت، به دولت برگردانده بود …!!!
با ذکر این خاطره، خواستم یادآوری کنم که دولتی که اتاق کارش به لانه شیطان تشبیه شده بود کجا و دولت نهم و دهم و ریشه فسادی لاعلاج که ادامه آن در دولت آقای روحانی باعث سرافکندکی نظام شد کجا …؟!
در این بحبوحه بحران سازی جریانات پوپولیستی و عوام فریب، نباید گذاشت اخبار فساد سیستماتیک دولتی، که در دوره‌ احمدی‌نژاد رشد سرطانی کرد و می‌تواند پاشنه‌ی آشیل دولت روحانی و اصلاح طلبان باشد، مجددا آب به آسیاب عده ای بریزد که با عوام فریبی و فرار رو به جلو، موجبات جبران شکست سیاسی چند سال اخیرشان را فراهم کنند.
به امید روزی که همه خود را ملزم به رعایت قانون و موظف به صیانت از حقوق دولت و جامعه و حرمت خون هزاران شهید نظام دانسته و فقط خود و خواسته هایشان را نبینند!

منبع: پایگاه هم میهن

تاریخ درج مطلب: چهارشنبه، ۹ تیر، ۱۳۹۵ ۱۲:۰۹ ق.ظ

دسته بندی: خاطرات سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *